Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
753 besök totalt |
Licensfråga
Hejsan!Vet inte om frågar hör hemma här,men det finns säkert någon här som vet hur det ligger till med licenser från SBF. Det är så att för 6-7år sedan så va jag codriver i en rallytävling,fixade ett intyg på att jag hade gått en teorikurs så jag kunde tävla med debutlicens..va inga problem o vart skitkul! ![]() Sedan fick jag licensen efter debuten,,både codriver & förarlicens,löste ut licensen,sedan lade jag av med motorsport ![]() Men,det jag undrar är att om jag skiter i att betala den så att den förfaller,måste jag då "gå om" teorikurse och debutera igen?Kanske finns man med i ett register på SBF så att man kan förnya den trots att den inte är vilande? Jag har ingen aning om licensen gäller enbart för Rally eller andra grenar? Hur tycker ni att jag ska göra,är ju trots bara 100:-/år för att ha den vilande..Jag vet att jag är snål,jag bor i Småland;) |
Din licens gäller enbart för rally, och om du inte betalar måste du göra om alla prov den dag du vill ha licens igen. Så det är klart att du ska hosta upp femhundringen!
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
753 besök totalt |