| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Land/Bilstein Porsche GT3 RSR avåkning vid Hohe Acht
|
1874 besök totalt |
|
Den här är visserligen redan postad i en annan tråd, men jag vet inte hur många som egentligen tittar i VLN-trådarna. Dessutom så kan den vara lite intressant även för de som inte regelbundet läser i Nürburgring-forumet. Filmen visar vad som händer när Marc Basseng tappar ett hjul vid Hohe Acht. Hastigheten är enligt uppgift ~140 km/h när hjulet lossnar. http://www.20832.com/renn.tv/VLN8_Bilstein_Land.wmv Imponerande hur snabbt han är på radion för berätta att "Allt är ok, chefen! Jag har flugit av!"
_________________ Anders Dauner |
||||||
|
Flaggvakten som kommer fram och säger: "Du har tappat ett hjul! Kom ut nu Marc..."har ju humor.
En inte allt för vågad gissning är att M. Basseng vid det här laget redan klurat ut att han inte kan fortsätta loppet.
||||||
|
Ja det kul att tappa hjul...... INTE
Den här incidenten var ju minst sagt "lite mer" dramatisk än det jag råkade ut för, hjulbultarna lossnade på v-fram på motorvägen på väg hem från sturup... Jag fick iaf ner farten till ca 40-50km/h när hjulet lossnade, iom det satt hjulet kvar i hjulhuset, så jag kom undan med en ny framskärm + lack ā 3000:- Reparationen på bilstein-porschen blev nog "lite" dyrare
_________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
När Basseng passerade Schwedenkreuz hade Alzen precis åkt av vilket gjorde att man låg tvåa.
||||||
|
Det här teamet vekar inte spilla någon tid.
Bilen satt i riktbänken redan på måndagen efter kraschen, och på tisdagen var den på lack. och i nästa race stod man överst på prispallen. i
||||||
Det var snabbt jobbat, imponerande!
_________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
1874 besök totalt |