Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Ny bakvinge i F1
2505 besök totalt
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7201

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20217



Den borde iaf vara enkel att begränsa i reglementet, men det blir lite hål i den reklamplatsen...

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Den gör ju inte direkt bilarna snyggare och mer harmoniska... thumbs down

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 813



Är jag dum eller? Öka inte detta utvecklingskostnaderna istället?
Vore de inte bättre att man förbjöd alla små vingar? Då blir väl de mekaniska greppet viktigare och därmed bör man väl kunna ligga nära då också.

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vet inte riktigt vad man ska säga... känns som om det borde finnas smidigare sätt att lösa det hela på?

Men...
...riktiga formelbilar har inga vingar! Fram med cigarrformerna igen

_________________
/Kristian Elisson
Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004
Inlägg: 238



Det råder ingen tvekan vart de fått de där ifrån...


_________________
Henning Olsson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Ja inte blir de snyggare iaf!

Näe ta bort mer vingyta istället.
Bort bort bort bara.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Men...
...riktiga formelbilar har inga vingar! Fram med cigarrformerna igen


Instämmer! säsongerna 66 och 67 (när de börjat med 3 litersmotorer och innan de börjat med vingar) var de förnämsta i F1 historien.

Men jag är med på allt som gör racingen bättre. Man kan ju börja med att ta bort pittstoppen helt, då måste de köra om för att förbättra positionen (det går ju utmärkt att köra om med en nutida F1 bil, det visade ju loppet i Japan).

_________________
Johan Rådlund
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

JohanR skrev:
Citat:
Men...
...riktiga formelbilar har inga vingar! Fram med cigarrformerna igen


Instämmer! säsongerna 66 och 67 (när de börjat med 3 litersmotorer och innan de börjat med vingar) var de förnämsta i F1 historien.

Men jag är med på allt som gör racingen bättre. Man kan ju börja med att ta bort pittstoppen helt, då måste de köra om för att förbättra positionen (det går ju utmärkt att köra om med en nutida F1 bil, det visade ju loppet i Japan).

Jag är lite kluven till att ta bort pit-stopen. Visst, allt skulle avgöras på banan vilket givetvis är kul. Men på nåt sätt har strategin kring depåstoppen blivit en så viktig del av det hela så det vore som att ta bort en dimension.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Kristian Larsson skrev:
JohanR skrev:
Citat:
Men...
...riktiga formelbilar har inga vingar! Fram med cigarrformerna igen


Instämmer! säsongerna 66 och 67 (när de börjat med 3 litersmotorer och innan de börjat med vingar) var de förnämsta i F1 historien.

Men jag är med på allt som gör racingen bättre. Man kan ju börja med att ta bort pittstoppen helt, då måste de köra om för att förbättra positionen (det går ju utmärkt att köra om med en nutida F1 bil, det visade ju loppet i Japan).

Jag är lite kluven till att ta bort pit-stopen. Visst, allt skulle avgöras på banan vilket givetvis är kul. Men på nåt sätt har strategin kring depåstoppen blivit en så viktig del av det hela så det vore som att ta bort en dimension.


Hur stor är tanken i nuvaradne F1 bilar ? 100 liter? mer? Det innebär ju i sånna falla tt tanken måste bli nästan dubbelt så stor.. Vilket kräver ännu mera utveckling och mixtrande under racet för att justera för viktfördelningen.. näe pitstoppen tycker jag kan få vara kvar.. Gillar de tighta fighter som depå stoppen ger, samt att teamen också är viktiga, inte bara föraren!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Steiner
Lund
Här sen Aug 2005
Inlägg: 93



Påminner lite om Ferrari FXX:s vinge

_________________
Victor Steiner

www.VombsMotorsport.com
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Ny bakvinge i F1
2505 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande