Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
VDo instrument, hur är kvalitén på dessa nu för tiden?
1289 besök totalt
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Kikat runt lite på nya instrument till fartmonstret, kikade för ett tag sedan på vanliga VDo vision instrument som jag tycker är prisvärda och känns i alla fall som dom är av god kvalité. Hur står dom sig mot andra märken i dagsläget, finns ju trots ganska mycket att välja från, Biltema och Realcars bling serie kanske inte direkt det jag tänkte på, men mot tex Racetech, Autometer mfl.

Vad har ni för åsikter, skit samma om dom är vita, gröna i kolfiber eller med blinkande ljus, enkla med bra kvalité är det viktigaste.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Är mycket nöjd med mina hittils. Verkar stämma bra och har skön belysning. Vad mer kan man önska av en mätare? Känns som ett lyft jämfört med de billigaste mätarna.

Det som är lite dåligt med Vdo är att givare inte ingår. Iofs har många bilar Vdo orginal. På min bil var det bara vattentempen som inte stämde. Oljetryck och oljetemp funkade prima.

Ang Autometer har jag svårt att se varför man skulle betala extra för att få sådana. Inta alla deras mätare finns med riktiga enheter dessutom.

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Är mycket nöjd med mina hittils. Verkar stämma bra och har skön belysning. Vad mer kan man önska av en mätare? Känns som ett lyft jämfört med de billigaste mätarna.

Det som är lite dåligt med Vdo är att givare inte ingår. Iofs har många bilar Vdo orginal. På min bil var det bara vattentempen som inte stämde. Oljetryck och oljetemp funkade prima.

Ang Autometer har jag svårt att se varför man skulle betala extra för att få sådana. Inta alla deras mätare finns med riktiga enheter dessutom.

Var väl lite för billigt för att givarna skulle ingå antar jag. Frågade en dam på autoexperten och hon visste inte om givarna ingick, dom sålde visst inte så mycket VDo längre

Autometer känns lite over the top, lite väl bling. Får ta reda på vad det sitter för givare i forden.

Lund
Här sen Feb 2003

RS 1800 skrev:
Autometer känns lite over the top, lite väl bling. Får ta reda på vad det sitter för givare i forden.

Jag köpte mina auto meter för att de var de billigaste jag kunde hitta...

Är nöjd med dem, förutom att de av någon outgrundlig anledning immar igen ett par minuter varje gång bilen kallstartas (tydligen ett generellt problem...).
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jeppsson skrev:

Är nöjd med dem, förutom att de av någon outgrundlig anledning immar igen ett par minuter varje gång bilen kallstartas (tydligen ett generellt problem...).

[spontan-OT]
Har du startat den?
[/spontan-OT]

Lund
Här sen Feb 2003

Kristian Larsson skrev:
Anders Jeppsson skrev:

[spontan-OT]
Har du startat den?
[/spontan-OT]

Inte detta året...
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Anders Jeppsson skrev:

Jag köpte mina auto meter för att de var de billigaste jag kunde hitta...

och dessa köpte du var? Har på känn att svaret är ebay, men från vilken firma?

1289 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande