Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1592 besök totalt |
Spam-pm
Spammandet har spritt sig till våra Rejsa-pm...Fick precis det här: this is Recoba from china ,sales of Ningbo Sonal Auto Parts Co.,ltd our company is special in Wheel ,spinner and billet adapter please view our websiter for detail . www.autosonal.com if you have inquiry ,please contact as follows Recoba Ningbo Sonal Auto Parts Co.,Ltd Adress: gqoqiao industry ningbo china tel:86-574-88011191 fax:86-574-88447159 e-mai:sonal@zjip.com msn:Recoba82@hotmail.com _________________ www.autosonal.com Läge att spärra användaren sonal _________________ Jörgen Eriksson |
||
Jag har klarat mig, men på ett annat forum får jag radera nya användare tämligen regelnundet numera. Tycker att det är ett jä--a sätt att regga sig för att länka till skitsidor och som i rejsas fall spamma via pm och mailfunktion.
Kollar dagligen efter nya medlemmar, ju knepigare e-postadresser och hemsidor de länkar till ju snabbare raderas dom. Sedan finns det nya medlemmar som man bara är nyfiken på, inga inlägg och halvknasiga e-postadresser. Fast det är ju inne att vara knasig så de får fortsätta vara medlemmar men jag håller ögonen på dom. Har planer på att föreslå ändringar i det forum där jag står som administratör, få se vad andra seriösa medlemmar tycker. Det är ju trots allt för deras skull jag vill agera för att stoppa ondsinta individer. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
Kan väl tänkas att det går att scripta ganska mycket sånt där. Standardforum som har standardsidor för reggning, standardsidor för att skicka PM och email... Kanske skulle införa sån där rolig "skriv in texten som finns i den här konstiga bilden" som annonsforumena använder sig av?
/M, som verkar ha klarat mig... _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
![]() _________________ ![]() |
||
Jag fick inget spam från kineserna, men nigerianerna skickade ett email i dag som sa att jag hade vunnit det holländska statslotteriet. En liten vinst på 1,000,000 Euro.
Nu ska det köpas kinesiskt bling för nigerianska pengar ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Re: Spam-pm
Ingen som kan ge tillbaka med samma mynt?, fast det är kanske inte lagligt?! har lite dålig koll på lagstiftningen runt detta ämne..... |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1592 besök totalt |