| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW E28 528i -87 Som går illa!
|
1169 besök totalt |
|
Hejsan, jag har ett mkt skumt fel på min BMW 528i -87. Jag var och hämtade bilen för en vecka sedan och på vägen hem gick den helt klockrent! Misstände inte något eller liknande, men när vi väl kom hem med bilen så bara tvärdog den och luktade soppa! Jaja, tänkte jag och släpade hem den för att kika vad som kunde vara fel dagen efter.. Dagen efter när jag skulle kika vad det var så testade jag och starta den, den small igång helt utan bekymmer? Så jag var ute och varmkörde den för att sedan trycka på lite extra och kolla om allt var som det skulle, och den började tveka lite och sedan tvärdog den, precis som om någon vred av tändningen? Så har den gjort nu sen jag köpte den i söndags! Fattar inte vad det kan vara för fel, jag har testat bytt soppapump, relät till pumpen och luftmängdmätaren! Varför går den kanon enda tills man börjar belasta den lite? Någon som har nåt tips?
_________________ Pontus Bergström |
||||
|
Låter som ett mindre roligt probl., antingen bränsle som inte räcker till eller tändningen som lägger av.
Kolla över alla kopplingar och gör rent, säkringarna också. När förpumpen i tanken stannar så dör bilen under acc. när man har lite soppa i tanken men det låter inte som att det är det felet här. _________________ Henrik Andersson |
||||
känner mig snäll idag
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Efter en vecka så har problemet löst sig!
Det var en liten spricka i fördelarlocket samt trasigt relä till pumpen, vad är oddsen att båda dör samtidigt`?
Men men nu är problemet löst! Tackar iaf! _________________ Pontus Bergström |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1169 besök totalt |