| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sidosträvor, stötbåge, raka eller böjda?
|
1014 besök totalt |
|
Sidosträvor, stötbåge, raka eller böjda?
Jag fick ett ryck och kapade i min gussbur för att flytta huvudbåden en decimeter bakåt, nu är allt på plats igen förrutom strävorna vid dörrarna. De som satt där är ju givetvis för korta och ska nu ersättas med nya rör, men då undrar jag, är det lämpligt och alldeles nödvändigt att bocka rören och montera dem med böjen utåt dörrsidan för att få en starkare bur, eller är det endast nödvändigt om man inte får utrymme för stol mm på insidan utan bockningen?! GUSS buren från början hadde en liten bock på röret, men jag har bara raka rör till förfogande och ingenstans att bocka dem just nu... _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||
|
Får du plats med raka rör så är det helt klart det bästa alternativet, iaf om vridstyvheten är viktig för dig.
om du ändå kapar o meckar med buren kolla då så att du får med alla rör som SBF vill att du ska ha där... _________________ Karl Brag |
||
Ja, för vridstyvheten är det ju säkert det bästa, men min tanke är om man vid ett tragiskt ögonblick ser ett träd/lyktstolpe närma sig i full fart om dörren, kommer bågen att ta smällen bättre om röret är böjt mot träffytan eller spelar det ingen större roll?! ... shit, man skulle varit vaken på Magister Wassbergs hållf.lektioner...
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Sidosträvor, stötbåge, raka eller böjda?
|
1014 besök totalt |

