| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
För korta ventiler och Blivande driftare....
|
901 besök totalt |
|
Har köpt en Enem h6 kam till min Pinto,men den är ca:1mm mindre än orginal,så det betyder att mina ventiler ska vara längre. *Man kan slipa av detta på ventilen så man får upp den(men då blir det sämre flöde) *Man kan justera på justerskruven(men blir då fel lyft geometri) *man kan köpa ventilhattar(men dom passar inte p.g.a mina lyftare) Vad ska jag göra tips!!!! Kan tillägga att det blir dellorto 40:or extraktor samt planad topp 2mm,ställbart kamdrev,samt lite lätt portning. Skulle vilja göra det första alternativet,och sedan slipa till förbrännings rummet så jag får skapligt flöde. Men är jag ute och helt cyklar???? _________________ jonas andersson |
|
Man kan ju köpa längre ventiler också. Jag har bestämt för mig att B20-ventiler är "lagom" för långa och finns i rätt dimensioner för att få upp ventilarean litegrann också.
Att flytta hela ventiltallriken uppåt lär väl sabba flödet i kanalerna ännu mer, redan från början är ju kanalen för flack i förhållande till ventilens yta...men jag har ju inte testat. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
|
901 besök totalt |