Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 4948 besök totalt |
Ringen kursen våren 2006...
Halloj allihopa Jag tänkte försöka följa med till Scuderia kursen i Maj! Jag och kamrat tänker åka ner med min tjänstebils släde(ST220) och träningsköra på turist körningen.. Tyvärr är själva kursen för dyr för mig nästa år nybliven far som jag är men jag råkade se att man kunde vara Co-driver till någon annan deltagare för en mer anständig summa vilket verkade mycket intressant, särskilt om jag får chans att åka med nån med fart och fläkt och lite kunskap om ringen. Detsamma gäller min kamrat! Finns det nån eller några vänliga själar som kan tänka sig att ställa upp och låta mig eller min kamrat åka med som Co-driver?! Jag tror jag lär mig lika mycket på att vara co-driver första gången som att köra själv! Mvh Pete (Som visar upp sorgsna hundögon och tigger vid bordet ;-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Jag kommer själv åka som beifahrer.
Tycker det borde kunna lösa sig. Ska kolla lite med folk och hör av mig om det dyker upp en plats eller två. Räkna dock inte med ett svar i helgen typ. om inte annat får vi hänga i baren. ![]() ![]() PS. Ser att vi joinade rejsa samma dag ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re: Ringen kursen våren 2006...
Jag räknar med att ha råd att delta i vår, en dröm som går i uppfyllelse. Platsen som beifahrer är öppen.. _________________ Anders Hansson |
||||
Jag har hittat och skrivit ut formuläret men litar inte riktigt på min tyska, är det någon som i korta drag kan bryta ut de viktigaste detaljerna gällande betalningskrav och åtagande i samband med insändande av blanketten?
http://www.scuderia-hanseat.de/Scude _________________ Anders Hansson |
||||
Jag tänker oxå åka ner, kanske finns plats hos mig eller hos flertalet vänner som oxå åker.
Dock bör du ha en eller fler livsförsäkringar Puppan ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Hej Mårten! Klart du ska med, sedan kan du ju köra i anslutning före och efter oxå ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Vi kommer ett gäng till vårkursen, och kl 16:15-17:15 blir det rekordtest med RG. Utan regn denna gång hoppas vi.
Skulle tro 6-7 bilar som kommer köra i RingRunnersgruppen från vårt gäng och några av förarna har inte co-drivers. Jag kan lyssna. |
||||
Intresserad av att dela på kostnaderna för hyra av banan på rekordkörningen och låta oss testa ensamma på banan tillsammans med er? Vi lovar att inte vara ivägen! _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Jag antar att det stycke du menar är följande: Bei einer Abmeldung bis 10 Tage vor Lehrgansbeginn werden _ 150,- Kostenanteil einbehalten, bei Ummeldung auf einen folgenden Lehrgang werden _ 100,- als Kostenanteil einbehalten. Nach diesen Terminen verfallen _ 300,- bei Rücktritt, Nichtteilnahme oder Ausfall. Anzahlungen, die über _ 300,- hinausgehen, werden bei Abmeldung oder Ausfall von uns zurückerstattet. om du avanmäler dig innan 10 dagar före kursstart behåller Scuderian 150 Euro. Omanmäler du dig till en senare kurs behåller de 100 Euro. Efter 10-dagarsgränsen före kursstart behåller de 300 Euro, dvs de pengar du måste betala i förskott för att kunna anmäla dig, i princip oavsett vad du gör. Har du däremot betalat mer än 300 Euro så får du tillbaka det överskjutande beloppet. Hoppas det var detta du undrade över? ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Nicklas vad blir det för bil? Pratade som hastigast med Gustav och han nämde då något alternativ till julicher, jag antar att det är autotrack? Som jag minns det var julicher väl dyrt? När går den, är sugen att hänga på om det inte krockar med scuderian. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Kul att ni testar igen, som du vet håller jag ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Julicher är helt klart att rekommendera ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Va glad jag blir att så många kan tänka sig en "co-driver"...
Alla som erbjudigt sig att kolla får gärna göra det då vi är tre trevliga killar som gärna vill åka! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Haha Åker man med nån annan behöver man kanske en styrketår vid avslutat dagsverke! Kolla gärna! ![]() /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Re: Ringen kursen våren 2006...
ok det låter kanonskoj tro inte att jag är avundsjuk, jag är nämligen JÄTTEAVUNDSJUK på att du har råd att åka kursen i vår ![]() Bra att veta att en ledig plats finns, tack! Mvh Peter _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Haha "På Ringen kan allt hända" GULP...... Har du bur ![]() Men å andra sidan har jag inte råd att köra själv så då får man väl ta chansen att njuta av fart och fläkt med någon annan när det bjuds tillfälle! Jag är inte feg jag vågar åka.. Jag är inte feg jag vågar åka... Jag är inte feg jag vågar åka.... Jag är inte feg jag vågar åka..... Jag är inte feg jag vågar åka...... Jag är inte feg jag vågar åka....... Jag är inte feg jag vågar åka........ Jag är inte feg jag vågar åka......... Funkar det för Stig Helmer så funkar det för mig!! ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 4948 besök totalt |