Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderian 2006 blir 10-13 maj och 6-9 september
1, 2, 3   >>
5238 besök totalt
nottehed
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Jag såg att datumen för Scuderia-kursen numera är spikade. 10-13 maj och 6-9 september. Jag längtar redan och har anmält mig till både vår och höstkursen.

Ska vi lyckas fylla grupp 11 med svenskar nästa vår? Tyskarna var för snabba för mig förra året...

/Lars

Här sen Nov 2002

Re: Scuderian 2006 blir 10-13 maj och 6-9 september

nottehed skrev:
Tyskarna var för snabba för mig förra året...

och du tror Svenskarna är långsammare...?

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Nej, absolut inte. Jag blev bara lite överraskad när det visade sig att en av "nybörjarna" brukade köra uppvisning med Ferrari F1 bilar på Ferrari Racing Days...

För 2006 har jag satt upp följande mål:
- under 80 poäng på uppkörningen
- BTG under 8 minuter med gatdäck

/Lars

stockholm
Här sen Maj 2004

Det är rena rama pyramidspelet det där med scuderian Man ju ingen chans att vinna något, av värde vill säga. Nåja jag verkar ha gått på det. Vi är ett gäng kompisar som är anmälda till våren, eller rättare sagt de är, jag betalar in i morgon Hoppas det finns platser kvar
Ser redan fram emot att köra varv på varv med full drift rondellen på säkerhetsträningen .
Samt reationsplattan som är så här kul thumbs up
Fahrsicherheitszentrum är klart underskattat thumbs up

Här sen Nov 2002

nottehed skrev:
Nej, absolut inte. Jag blev bara lite överraskad när det visade sig att en av "nybörjarna" brukade köra uppvisning med Ferrari F1 bilar på Ferrari Racing Days...

/Lars

Coolt! Vilka "nybörjare"!

Under 8 med gatsulor, då får du bita ihop.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

nottehed skrev:

/Lars

Under 8 min BTG är snabbt!!!
Får man fråga vad du körde på för tid i år?

nottehed
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Det blev 8min 16s som bäst i år, så det är klart jag har ju en hel del kvar att jobba med för att nå nästa års mål. Men, det borde vara möjligt att jobba sig neråt ordentligt. 07:59 BTG är ju fortfarande 30 sekunder långsammare än tiden Sport Auto körde på i sitt test.

/Lars

stockholm
Här sen Maj 2004

nottehed skrev:
Det blev 8min 16s som bäst i år, så det är klart jag har ju en hel del kvar att jobba med för att nå nästa års mål. Men, det borde vara möjligt att jobba sig neråt ordentligt. 07:59 BTG är ju fortfarande 30 sekunder långsammare än tiden Sport Auto körde på i sitt test.

/Lars

Helt rätt inställning Lars thumbs up Bara att du har den inställningen till det hela gör att du lätt kommer kapa en väldigt massa sekunder är jag övertygad om.
996 Turbon är en väldigt kompetent bil, särskilt på en så snabb bana som ringen!
Den gör ju trots allt 7.56 fullt varv med gatdäck runt ringen, sport auto varv.

Själv har jag en stark tro att jag på ett fritt varv kommer hyggligt lätt ner på ca 7.50 BTG.
Då jag satte min 8.05 tid var det ganska mycket trafik samt två vägarbeten upp längs Kesselchen, var av åtminstonde det ena var ett litet hinder.
Jag räknar med att sträckan gantry till bron med min bil inte tar mer än ca 30 sekunder.

Så på fullt varv ligger jag då på spekulativa ca 8.20, alltså ca 30 sekunder efter sport auto med CSL.

Utan att sitta på för höga hästar, så varför skulle man inte kunna köra samma tid som Sport Auto om man hadde samma möjligheter att i princip bo på banan som Horts gör. Om man inte annat gjorde än köra bil där nere är jag övertygad om att både jag och Lars och många andra skulle köra fulla varv åtminstånde på ca de tider som Sport Auto gör.

Men nu kommer ju ingen av oss att ha möjlighet att göra det Horts gör till vardags, så vi får nöja oss med att Kanske ligga ca 30 sek efter thumbs up
Kör hårt Lars, du har ju åtminstonde bur och det är ju bra att ha!

Jag funderar på att skaffa mig en full bur

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

nottehed skrev:

Hehe, under 8 minuter med gatdäck det är fort det. Men det är rätt inställning! thumbs up

Tror du får trimma lite andra delar på bilen som hjälp istället

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

RS6 skrev:

Varför skulle man inte kunna köra samma tid som Sport Auto om man hadde samma möjligheter att i princip bo på banan som Horts gör.

Kan bero på att Horst är duktigare på att köra än de flesta

Philip Lundh
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

MatroxMGA skrev:
RS6 skrev:

Varför skulle man inte kunna köra samma tid som Sport Auto om man hadde samma möjligheter att i princip bo på banan som Horts gör.

Kan bero på att Horst är duktigare på att köra än de flesta

Jo jag förstår vad du menar Philip. Men jag är helt övertygad om att det finns en del ex på detta forum, en del som man känner som säkerligen skulle köra samma ca tider som honom om de fick lika mycket tid på banan o s v. Han kör VLN vet jag, säkert gör han det bra oxå, jag vet inte hur bra, men det vet säkert Lennart eller Anders D.

Det var mer en tanke, säg att du spenderar lika mycket tid på banan, tja vad tror du själv du skulle prestera.
om Horst spenderade lika mycket tid som du gör på det du är duktig på skulle han ha en god chans att bli kanske lika duktig som du? Men han kommer ju aldrig lägga den tiden där, lika lite som du och jag kommer lägga vår tid på ringen.

Nåja, har du kvar MKII?

Skåne
Här sen Okt 2003

RS6 skrev:

Jo jag förstår vad du menar Philip. Men jag är helt övertygad om att det finns en del ex på detta forum, en del som man känner som säkerligen skulle köra samma ca tider som honom om de fick lika mycket tid på banan o s v. Han kör VLN vet jag, säkert gör han det bra oxå, jag vet inte hur bra, men det vet säkert Lennart eller Anders D.

Det var mer en tanke, säg att du spenderar lika mycket tid på banan, tja vad tror du själv du skulle prestera.
om Horst spenderade lika mycket tid som du gör på det du är duktig på skulle han ha en god chans att bli kanske lika duktig som du? Men han kommer ju aldrig lägga den tiden där, lika lite som du och jag kommer lägga vår tid på ringen.

Nåja, har du kvar MKII?

Skämtade lite med dig Gaute, förstår vad du ville komma fram till och det ligger säkert en hel del i ditt resonemang. Man ska dock inte underskatta Horsts förmåga att köra bil

GT3:an är såld

Philip Lundh
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

MatroxMGA skrev:
RS6 skrev:

Nåja, har du kvar MKII?

Skämtade lite med dig Gaute, förstår vad du ville komma fram till och det ligger säkert en hel del i ditt resonemang. Man ska dock inte underskatta Horsts förmåga att köra bil

GT3:an är såld

Gud vad det omsätts bilar i södra Sverige hos skånepågarna Nicklas har väl oxå just sålt. Vad för kul blir det nu?

Skåne
Här sen Mar 2004

Gaute,

tips i all välmening:

om jag kört som instruktörerna säger hadde jag inte vunit DTM.

Stavas som följer:
Hade

vunnit

Vi ses till våren!

stockholm
Här sen Maj 2004

RS Patrik skrev:
Gaute,

tips i all välmening:

om jag kört som instruktörerna säger hadde jag inte vunit DTM.

Stavas som följer:
Hade

vunnit

Vi ses till våren!

Jo jag vet, har försökt att ändra detta, dock verkar det inte gå. Det verkar som om det ibland går att skriva en längre text nere i signaturen och ibland inte. När jag bara sätter dit namn igen eller skriver något kortare ändras texten, men det ändras inte om jag ska rättstava texten. Kan brytbunkten för hur många tecken som tillåts verkligen gå vid detta antal, tja det verkar så. Så jag tänkte det fick stå kvar så länge om än att det inte ger det bästa intrycket med felstavning i signaturen.

Patrik kul att du kommer ner, det verkar bli några stycken som kör vårkursen ändå.

stockholm
Här sen Maj 2004

Se där nu gick det plötsligt! Provade även nu att skriva till Ekström, vilket inte gick?

Hur får jag nu in mitt namn, vilket inte heller går, någon?

Skåne
Här sen Mar 2004

RS6 skrev:
Se där nu gick det plötsligt! Provade även nu att skriva till Ekström, vilket inte gick?

Ta bort tiden....

Bromma
Här sen Dec 2002

RS Patrik skrev:
Ta bort tiden....

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

RS6 skrev:

Ändra ditt "nick" från RS6 till ditt namn... så behöver du inte ha namnet i signaturen.

Eller gör en "GIF" bild med vit bakgrund och ALL text du vill ha med och länka in den i signaturen. För då räknar signaturräknaren bara med länktexten

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

RS Patrik skrev:
RS6 skrev:

Ta bort tiden....

Ta bort tiden Den tar jag bort först till våren till förmån för den nya lägre tiden som då kommer upp

Ps provade faktiskt att ta bort allt, men fortfarande verkade det vara för långt. Ds

stockholm
Här sen Maj 2004

Fredrik - SLC skrev:
RS6 skrev:

Ändra ditt "nick" från RS6 till ditt namn... så behöver du inte ha namnet i signaturen.

Eller gör en "GIF" bild med vit bakgrund och ALL text du vill ha med och länka in den i signaturen. För då räknar signaturräknaren bara med länktexten

Tack

1, 2, 3   >>
5238 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande