Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Camber&toe i bakvagnen (endast Porsche)
688 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Camber&toe i bakvagnen (endast Porsche)

Hur funkar camber&toe-justeringen i bakvagnen på äldre 911 och 9x4?

Det sitter en sorts excentrisk skruv för camber en en motsvarande för toe mellan svärdet och navet. Men hur *funkar* det? Jag kan förställa mig att man kan åstadkomma rotationer runt samma axel som hjulet snurrar runt genom att justera på dessa, men rotation runt dom andra axlarna??

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Nu har jag nog fattat.....

Det var vä sida som var sliten, när jag labbade med höger sida trillade ner!

Urk, toe-justeringsskruvarna saknas på min bil thumbs down

_________________
Pär Hylander
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Inga problem, jag har lösningen:

Ta en hyfsat fin Majdag, kör på en kurvig favoritväg som är 5m bred, möt en harv som är 3,60m bred och du upptäcker att efterson din bil är 1,70 går det åt h-sicke.
Passa sen på att landa på ett lagom avvägt stenröse och jag garanterar att du justerat din toe.

Jaså, du ville ha koll på hur mycket? Ja, det blir värre...
(nej, det var inte jag, men min pappa)

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
Camber&toe i bakvagnen (endast Porsche)
688 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande