Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
688 besök totalt |
Camber&toe i bakvagnen (endast Porsche)
Hur funkar camber&toe-justeringen i bakvagnen på äldre 911 och 9x4? Det sitter en sorts excentrisk skruv för camber en en motsvarande för toe mellan svärdet och navet. Men hur *funkar* det? Jag kan förställa mig att man kan åstadkomma rotationer runt samma axel som hjulet snurrar runt genom att justera på dessa, men rotation runt dom andra axlarna?? _________________ Pär Hylander |
Inga problem, jag har lösningen:
Ta en hyfsat fin Majdag, kör på en kurvig favoritväg som är 5m bred, möt en harv som är 3,60m bred och du upptäcker att efterson din bil är 1,70 går det åt h-sicke. Passa sen på att landa på ett lagom avvägt stenröse och jag garanterar att du justerat din toe. Jaså, du ville ha koll på hur mycket? Ja, det blir värre... (nej, det var inte jag, men min pappa) _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
688 besök totalt |