Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Mappning av MegaSquirt
2876 besök totalt
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Mappning av MegaSquirt

Finns det någon firma som är duktiga på att mappa MS eller är det bara bita ihop och ta saken i egna händer. Detta gäller en MSII ECU.

Mvh Johan

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Jag känner inte till någon firma som garanterat är duktiga men själva mappningen, rent progamvarumässigt alltså, är busenkel, det lär man någon på 5 minuter. Så vilken firma som helst som har vana av att mappa bör kunna få till en bra MS-mappning.

Det som tar mer tid att lära sig är alla grundinställningar. Men om du frågar på MS-forumet finns det säkert någon i närheten som kan hjälpa dig om du själv känner dig osäker. Det kan ju också finnas någon privatperson som kan hjälpa dig att mappa.

/Gustaf

Citera
Andy peak
Alafors, norr om Göteborg
Här sen Nov 2005

Ett tips är att ta kontakt med Frank Strömqvist i Sollebrunn. Han har rullande landsväg och mappar åt alla möjliga (ibland omöjliga?...) projekt. Kolla in www.sqr.se

Avesta
Här sen Jul 2004

Hyr/låna/köp en bredbandslambda och gör det själv i sann MS-anda :>

Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Tack för svaren. Det blir till att ringa Frank på måndag för Sollebrunn ligger inte många mil bort.

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Skriv gärna vad svaret blir!

Använder du Megatune till injusteringen? Håller själv på att VEMS-konvertera och behöver också mappa bilen ordentligt framåt vår/sommar.

Bräkne-Hoby
Här sen Mar 2005

Du löser baserna relativt enkelt med avg temp & bredbands lamda, grund värdena står i manualen om jag inte misstar mig

Citera
Skruva banåkabil
Mappning av MegaSquirt
2876 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande