| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
MPH05 Birmingham NEC 05-11-11
|
1 besök senaste veckan (1830 totalt) |
|
Hej Jag var på liten höstsemester i England med min fästmö och köpte tidningen Top Gear. Till min förtjusning såg jag att det var bilmässa med "Live Motoring Theatre" på NEC i Birmingham en dag när vi ändå skulle var i närheten. Här följer några (suddiga) bilder.
GT & GT
Vanderbrink Carver one
Minotaur Mk2, cool kit car
Naken DB4 Zagato. Tänk att Henning Wendel hade en sådan.
Nya Jaguar XK
TVR Sagaris. Tur att man verkar kunna öppna ytterligare en motorhuv.
Saleen
Ascari KZ1. Ser inte ut att vara en dyr superbil (tycker jag...)
Showens värdar har anlänt; Hammond, Clarkson & Needell
Mmmm - Ultima. Detta exemplar hade precis satt nytt rekord i grenen 0-100-0 mph.
Lägg märke hastighetsövervakningskameran på biltaket i bakgrunden. Tiff hade i uppdrag att hinna över 30 mph (urban speed limit) innan golvet tog slut... Det gick precis.
Sumobrottning med bil med japanska driftingdäck med röd rök
Clarkson vinner tyvärr...
JCB balett kryddad med tre stycken Vauxhall Astra VXR som körde i "skoptunneln" och gjorde massor med handbromssvängsfickparkeringar (långt ord). JCB känner man ju igen från http://www.jcbsong.co.uk/jcbvideo.asp som Kraniel rekommenderade tidigare i år, tack för den länken Kraniel!
Snygg gjord flygande VXR som lägsniffade över publiken
Lite Aygo-fotboll. Hammond missade två straffar och Tiffs lag vann. Förutom dessa bilar innehöll liveshowen Noble, Lotus Exige, Nya Marcos, Volvo C70, Drifting med Nissan 350Z, Citroen C6, Aston Martin V8 Vantage m.fl. m.fl. Som showens avslutning återskapade man Clarksons Top Gear test av Exige där han försökte att undkomma en Apache-helikopter. En stor filmduk sänktes ned, man fick ta på sig de utdelade 3D-glasögonen och sedan körde Lotus testförare Gawan Kershaw runt som en galning för att unkomma den datoranimerade helikoptern. Inget öra var torrt efter den pyrotekniska uppvisningen... Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||
|
Ser ut som ni hade det jäkligt trevligt där! Vad jag har hört har dom jätte stora utställningar o swap meets där!
/ Tino _________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
||
Tiff Needell är hennes hjälte och hon gillar Top Gear skarpt, så det var inga problem
Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||
|
Snart dax för liknande i NEC, Autosport international
2året i rad för mej:)
Krävs fanimej 2 dagar o gå igenom allt _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
|
Ser att du har fått med en Carver på bild.
Snart kan ni köpa en Carver i Sverige. Jag har skaffat agenturen för Carver i Sverige och Norge. De första två bilarna kommer till Sverige i Mars/April. Vi kommer att visa upp Carvern på Bilmässan i Stockholm i April. Inom kort kommer mer info om oss, priser etc på bl.a. www.carver.nl /Ronny _________________ Ronny Steisjö ____________________________ Porsche 996 -00 |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1 besök senaste veckan (1830 totalt) |