Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1830 besök totalt |
Porschenummer
De flesta Porsche har ett nummer inte alltid är samma namn som den säljs under. Ska vi lista upp dom här!? ![]() Jag börjar med några lätta 930 -> 911 turbo 931 -> 924 turbo 951 -> 944 turbo 964 -> 911 årsmodell 89?-93? _________________ Pär Hylander |
||||||||
964 byggdes som 94:or också.
Huruvida 964 turbo är en 965 brukar vara föremål för en del diskussion ![]() mvh Anders _________________ Anders T |
||||||||
Det du säger kan stämma, jag har bromskivor från nämnda modell som lämpligt nog börjar på 965 i part nummer. Huruvida exakt vilken modell/er är 965 vågar jag inte uttala mig om ty jag är SC ägare och kan mera om 911 och 930 inte mycket annat. _________________ Kör cheva numer. |
||||||||
Jag fyller på....
954 -> 911 SC/RS ?? 937 -> 924 Carrera GT(S/R?) 993 -> 911 94-97? 996 -> 911 97?-> 986 -> Boxster 961 -> tävlingsvariant av 959, för USA? 962 -> förlängd variant av 956? Säker flera uppdateringar 936 -> osäääääker, öppen IMSA-variant av 935? Frågan är, dom 16 st eller hur få det nu var, 968 turbo; hade dom eget nummer? _________________ Pär Hylander |
||||||||
och hur f*n ska man kunna lägga alla sånna siffror på minnet och framförallt varför?
![]() Fattar inte vitsen alls... ![]() Vad tjänar det till att kunna alla interna karosskoder samt motorkoder? ![]() ![]() *väntar på den stora smällen* ![]() |
||||||||
Kan inte annat än att hålla med... ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Ska i hemlighet viska en sak Jocke. ![]() Har nog framstått som lite sifferonanist över ett annat märke här på sidan...så jag tänkte bjuda lite på denna frispark... *ironi* |
||||||||
Det har du ju alldeles rätt i, tänkte inte så långt... fast jag är däremot inte så inne på alla konstiga sifferkombinationer! Men det är säkert bra att kunna om man vill beställa reservdelar utan att behöva slå upp nummret! ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Frispark? Lägga upp för smash ända framme vid nätet är nog en mer passande beskrivning ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
Vadå, Porsches nummer är ju helt konstiga, BMW's däremot är ju helt självklara och logiska!? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Tysk ordning och reda... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Som sagt, jag bjuder på det... ![]() Micke, du har helt rätt! |
||||||||
Nu begriper jag absolut inte vad du pratar om AL???...Skulle DU gilla siffror??...och i så fall särskilt gällande ett visst märke??? Jösses vad du måste dolt det väl ![]() *grov ironi* _________________ Karl Brag |
||||||||
Ibland ser man inte det uppenbara Karl... Men om du försöker hårdare... ![]() ![]() |
||||||||
Ja, det är helt uppenbart att jag måste jobba hårdare på att utveckla min förmåga att lägga märke till de SMÅ detaljerna i en persons konverstation... ![]() _________________ Karl Brag |
||||||||
En av dom mer udda modellerna borde väl vara 933 (även kallad 924D), kit-car versionen av 924:an avsedd för SCCA D Production Championship i USA.
Sen finns det ju 934:an som är en homolgeringsversion av 930:an (tror jag...kan vara baserad på en vanlig Carrera också...men turbo har den i alla fall). Å naturligtvis är det helt livsnödvändigt att känna till alla dessa sifferkombinationer ![]() /Patrik _________________ /Patrik Rylander |
||||||||
Lite fler nödvändiga siffror:
932 - högerstyrda versionen av 931:an 938 - högerstyrda versionen av 937 952 - lite osäker om det är USA versionen av 951:an eller den högerstyrda 953 - fyrhjulsdriven 911 prototyp från 1984, kördes i en del rallyn...bla Paris-Dakar 961 - banracer baserad på 959:an _________________ /Patrik Rylander |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1830 besök totalt |