Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4304 besök totalt |
|
||||||
Exaktemente! I korta ordalag så måste fordonet vara reggat och besiktigat. Vad som sedan är godkänt är upp till det land bilen är reggad i att bestämma. Precis som vanligt. (Sedan kan iofs funktionärerna vid utsläppet ha en egen åsikt om vad som ska tillåtas på banan)
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Re: icke gatreggad bil?
Får och får, det är väl bara att sätta dit en skylt från dragbilen och köra. Har aldrig hört att någon kollat att rätt skylt sitter på rätt bil. Men man kör ju utan försäkring då så det blir ju upp till den brukandes samvete.... _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Man kan ju göra så, men hur vettigt och smart är det? Kör du på någon och det blir personskador så ligger du "ganska" risigt till. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Det var ju precis det jag skrev elr hur? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
bra fråga har ju sett på filmer när de kör med quads samtidigt som bilarna ![]() _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||||||
Jo, men samvetet är väl det minsta problemet... Nog om detta, dom flesta vet ju hur det funkar med försäkringar. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Enligt If gäller inte min försäkring på "inhägnat område" eller del av väg / bana som det tävlas, alt. tränas för tävling på etc.
Nordslingan täcks inte enligt dem. Så det gäller att hålla tungan i rätt mun,............., eller hur det nu var! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Enligt If gäller inte min försäkring på "inhägnat område" eller del av väg / bana som det tävlas, alt. tränas för tävling på etc.
Nordslingan täcks inte enligt dem. Så det gäller att hålla tungan i rätt mun,............., eller hur det nu var! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Nordslingan är en enkelriktad betalväg där tyska vägtrafikförordningen gäller. Om inte nordslingan uttryckligen står undantagen i dina försäkringsvilkor så har de jättesvårt att neka dig ersättning. _________________ Anders Dauner |
||||||
Nu har ju iofs Polizei utfört kontroller vid in/utfarten några gånger (du blev väl själv stoppad för ljudnivån vid en sådan?). Vid dessa tillfällen har man kollat att bilen överenstämmer med fahrzeugbrief och det skulle förvåna mig om man missar att kolla regnummer mot chassinummer i det läget. Naturligtvis är det här någonting som är extremt bökigt att utföra på icke-tyska fordon och jag tror inte heller att det görs/ har gjorts. _________________ Anders Dauner |
||||||
Det är inte bara personskador som stökar till det. Du är även ansvarig om du spiller tex olja, bränsle eller kylvätska på banan. Ponera att du tappar ut all olja i Hatzenbachbogen och att efterföljande 964 RS 3.8 åker av och totalskrotar på din sörja. Om du då inte har trafikförsäkring så har du har du helt plötsligt en räkning på ~500.000:- i brevlådan. Det är iaf inget jag skulle riskera att utsätta mig för. _________________ Anders Dauner |
||||||
Enda bankörningen IF tar, med 15 000:- i självrisk är PCS banmöten samt BMC. Inget utomlands. _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Jo fast som sagt e ringen inghen bana. Enbart enkelriktad betalväg.. Det som är det intressanta. ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Det förståss!! Själv har jag inte varit med så länge, men känner ni till nån svensk som behövt använda försäkringen på Nordslingan, och hur det gick? Hört nån historia om en svensk som kraschade en ganska ny GT3 och fick problem med If (tror jag!?). Nån som vet mer om detta? God Jul alla rejsa fantaster...... ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
[/quote]
Det förståss!! Själv har jag inte varit med så länge, men känner ni till nån svensk som behövt använda försäkringen på Nordslingan, och hur det gick? Hört nån historia om en svensk som kraschade en ganska ny GT3 och fick problem med If (tror jag!?). Nån som vet mer om detta? God Jul alla rejsa fantaster...... ![]() God jul själv du. Tror detta är en fråga som är lite känslig. Får du svar är det nog via pm. /janne _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4304 besök totalt |