| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Vad har ni för dragbilar till era racers ?
|
10330 besök totalt |
|
Hej Går i tankar på en ny dragbil och undrar vad ni lika sinnade kör för något... Själv så är en Discovery II td5 högs på önskelistan hade varit roligt att få se nåra bilder på era drag bilar och gärna med släpet efter
Samt like för och nackdelar med just er bil Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||||
|
Re: Vad har ni för dragbilar till era racers ?
Vi har en Nissan X-trail Elegance. Perfekt dragbil med sina 165 hk. Får dra 1500kg med B-kort _________________ Lars Malmros |
||||||
|
Vad ligger bränsle förbrukningen på den när du kör lastat ? samt hur mycket få du dra med E körkort
_________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||||
BMW X5 4.4 -04, fully loaded. Får dra 2000kg med E- kort, vilket den gör utan problem. 2000 kg Blomert Boggie släp. Fotat på väg ner till vår Scuderian 2005. klicka på bilden för att få den större. Super nöjd med både dragare och släp. I bagagerummet får 4st kompletta hjul plats. Släpet är så bra balanserat att 110 km/h är inga problem, kan även köra 120 km/h men vill inte, man skall ju få stopp på ekipaget också på ett säkert sätt. Den drar 1,5l/mil i 110km/h med denna last. _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
|
Dom få gånger jag trailar så är det bakom en Chrysler Voyager 3.3 och på ett enkelaxlat släp som får lasta 1000 kg. Normalt sett gillar jag inte tunga bilar, men tung dragbil och lätt räserbil är bra för stabiliteten. Accet går från riktigt slött till ännu slöare, men faktiskt går inte bränsleförbrukningen upp så mycket vid jämn fart ca 100 km/h, kanske 1 dl/mil. Vid ett tillfälle har jag haft ett större boggietrailer istället, det var faktiskt markant mkt tyngre att dra. I båda faller krävs E-kort eftersom bussen är såpass tung
Blir det ngt trailat 2006 så blir det bakom en Saab 9-5. _________________ Pär Hylander |
||||||
|
Drar med en Ford E350 Van -98 (bensin V10) som har en totalvikt på 4200kg.
Till den kopplar jag mitt 8m/3-axlade 3500kg släp Går hur lugnt som helst och klarar mig på 2,2l mil i 100km/h _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
http://haftet.se/ad_info.asp?id=3191 Denna skulle jag vilja ha som dragbil till min Påsse _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
|
Fram till nu en härsken gammal Audi 100 2,3. Fast den funkade rätt bra, femman klarar att dra rätt mycket utan att alldeles gå i däck, rätt billigt också, runt 1,2 l/mil. 1370 med B-kort tror jag maxet låg på.
Men den har nu pensionerats till förmån för en BMW 540iA-95. Får tyvärr dra färre kg (1340) så det får bli BE-kort till våren. Däremot kommer 400NM att kännas fint när höglandet skall korsas på väg mot Kinnekulle
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
|
Min dragbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
|
||||||
|
Blir lite förvirrad. Är det bränsleförbrukning som gäller? Du,Björn vad får det kosta? Vår Nissan drar drygt 1.15 med släpen,jäkligt billigt. 8 däck 18 tums i bilen + allt annat. Blir nog återförsäljare för Nissan om jag håller på _________________ Lars Malmros |
||||||
|
Bränsle förbrukning va e de
tankar alltid för en hundring ändå ju
Min dragbil :
Med raktfram racern bak, på mammas kärra
Tyvärr går inte svängjänken upp på denna kärran, den är för bred fram
Den flyter på rätt bra i typ 80km/t...... men e man raggare så e man..... färden till banan e lika rolig som på banan _________________ Tycker det e skitkul & sladda // Robin Englund
|
||||||
Knäcker ju inte Fyllesvinets dragbil på långa vägar, men håller stilen på liknande sätt..... Får dock skaffa en 504 Break -80 för att fixa en budget/escarcot-variant fullt ut! ....
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Som det är just nu så är inte min leksak körbar än men måste tyvärr ändå faktas runt för bes av chassit osv sen så är tanken är att våga sattsa 100% på banan när bilen är klar , men man vill ju ändå kunna komma hem om man skulle gå av
_________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||||
|
Hej Lars Visst är bränsle förbrukningen viktig när man skall köra längre sträckor men det är inte det avgörande...Är på jakt efter en bil som är praktiskt som får dra mycket då det kan hända att man skall dra lite båt också och då är det alltid bra med 4X4 när den skall upp och i vattnet. Priset hade jag väl tänkt runt 150 -160 ... med dom kriterierna så lutar det mest åt någon typ av "stats jeep" och gärna då diesel ... X-trail låter trevlig helt klart men där är många roliga ekipage så det blir nog svårt att välja tänker ta lite tid på mig ... än så länge så blir det till att lånas pappas V70 2,5T
||||||
|
Hej Björn Som mekniker på Lndrover kan jag rekomendera Freelander Td4 som dragbil om du inte är ute efter en så stor bil som Discovery:n. Har faktiskt riktigt bra drag vikter också..... M.v.h Niklas _________________ Niklas Johansson Lancia Delta EVOluzione 1992 Landrover Defender 110 HCPU (Dragbil) |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
10330 besök totalt |