Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Liten artikel om BMW på Ringen
1591 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Fick BMW:s kundtidning med posten idag. Normalt sett en relativt ointressant tidsskrift som man bläddrar igenom på fem minuter, men den här gången fanns en artikel med om BMW:s tester på Nordslingan. Lite faktafel och ganska BMW-vinklat, men en stunds intressant läsning i alla fall.

Tidningen "BMW Magasin 4/2005" borde gå att få tag på hos en BMW-återförsäljare. På framsidan är det en 130i fotad i Quiddelbacher Höhe.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Jodå tjoflyt, nu precis damp tidningen ifråga i min brevlåda också, i 2 ex. dessutom

Då har man lite läsning framför sig

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Liten artikel om BMW på Ringen

Sörpan skrev:
Lite faktafel

Nu är du väldigt snäll Sören. De kan ju inte ens skilja på Karusellen och ingången till Brünchen...

Dessutom verkar de köra banan baklänges med tanke på hur de räknar upp kurvornas namn...

Men, men det är ändå ett repotage om ringen. Jag undrar när jag ser ett sådant i "Ratten"?

Småland
Här sen Nov 2002

Nu har jag också fått min.

Var ju mest i bildtexterna som det var fel. Kan troligen va så att reportagetexten är översatt rakt av från den korrekte tysk som skrivit den, medans bildtexterna är påhittade i Sverige.

Hur som helst så var det ju läsvärt!

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Frazze skrev:
Jodå tjoflyt, nu precis damp tidningen ifråga i min brevlåda också, i 2 ex. dessutom

Då har man lite läsning framför sig

Tre exemplar hamnade i vår brevlåda, en till brorsan och två till mig. En för varje bil och en för medlemskapet i BMWCS.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Nu fick jag tid att läsa tidningen jag oxå. Enligt tidningen är 800 körda mil på ringen motsvarande 16000 mil vanlig körning . Annat intressant att läsa var ju att testföraren Herman Hopp kör runt 130an på 8.30min. Detta med tider på ringen verkar aldrig varit mer på tapeten än nu.

Även kul att läsa om att BMW tidigare under 90 talet körde test varv under turistkörningen, men de la ner den biten senare av förklarliga skäl. Jag minns väl när man körde där 93 hur de testade 7 serien med fullt påställ under turistkörningen, det var tider det. Då reagerade man inte utan tyckte det var hur normalt som helst. Reaktionen hade varit en annan om man sett nåt liknande idag antar jag. De tar även upp ring taxin samt föraren Martini, jag vill minnas att han körde taxin under den tiden 93?.

För de som inte kör rätt märke och därav inte fick tidningen, nu fick ni i vart fall lite återberättat

Här sen Apr 2003

....

Göteborg
Här sen Aug 2004

Mattias Bratt skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

För de som inte kör rätt märke och därav inte fick tidningen, nu fick ni i vart fall lite återberättat

Kanske Gaute kan sponsra en fattig nattarbetare .
Så att även jag kan köra rätt...

Nog för att Gaute är en hyvens kille. Men såååå snäll är han väl inte

och är han det så säger jag sponsra mig meeeee

Schtockholm, Schweden
Här sen Jan 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
...Även kul att läsa om att BMW tidigare under 90 talet körde test varv under turistkörningen, men de la ner den biten senare av förklarliga skäl. Jag minns väl när man körde där 93 hur de testade 7 serien med fullt påställ under turistkörningen, det var tider det...

Ha, ha! Det var tider det... Ett av mina tydligaste minnen från min ringen-debut 1986 var just BMWs testbilar som cirkulerade glatt bland övrig turisttrafik. I sadeln på marknadens då vassaste MC blev jag nästan blåst av banan av en 7-serie fylld med testutrustning och hjälmklädda människor. En intressant och pedagogisk upplevelse som gav perspektiv på verksamheten på Ringen!
De körde friskt och hårt och det tog ett antal lärovarv innan man kunde hålla undan för att slippa skräcken i backspegeln...

Kommer nog aldrig köra min egen 735iL från samma tidsperiod på Ringen, den trivs bättre på Autobahn.

(PCS #9240)
Citera
Nürburgring
1591 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande