Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1381 besök totalt |
Ringentips för en nybörjare
Har läst igenom många trådar på ringenforumet här, men har fortfarande lite mer konkreta frågor kring hur jag gör bästa möjliga av mitt första ringenbesök. Jag har tänkt göra detta till en liten minisemester med tjejen och vi har tänkt åka ner på våren när det är lite kyligt här hemma men temperaturen är lite trevligare nere i Eifelbergen. Vilken tid på våren bör man åka om man vill ha 15-20 grader? Hur långt i förväg bör man boka rum på något av gasthausen och var rekommenderar ni att man bor om man vill få den riktiga ringenkänslan? Är det kanske någon som planerar en resa ner från Sverige med bil som man kan hänga på? EDIT: Tilläggas bör kanske att vi inte åker ner för att piska bilen 30 varv runt ringen, men självklart vill jag kunna köra ett eller två varv för att ha gjort det, så att säga. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
Som sagt, vädret är väldigt växlande och det blir en chansning oavsett när man åker. Maj bör kunna bjuda på 15-20 grader, men bli inte förvånad om det snöar!
![]() Ur ett turistperspektiv så är Maj mycket trevligt. Även om det kan vara lite lynnigt väder vid Nordslingan så är det säkert full vår, näst intill sommar, nere vid floden Mosel. När man besöker Ringen tycker jag absolut man skall bo på ett av hotellen i själva byn Nürburg. Det ger mest atmosfär och mest "socialt" utbyte. Ett annat trevligt alternativ är Adenau. Det kan vara lämpligt att boka boende långt iförväg men å andra sidan brukar det alltid lösa sig med någon avbokning i sista minuten. Det blir säkert gott om rejsa folk som reser ner i vår. Så fort öppettiderna för turistkörningen läggs ut tar nog plannerandet fart. Det brukar vara lätt att hitta svenskar att umgås med där nere. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
Hej.
Jag håller med föregående talare. Vi var nere förra våren med och det var en kanonresa med avseende på semester kombinerat med körning på Nordslingan. Vi körde på Nordslingan hela pingsten och sen tag vi några dagar då vi åkte runt i Moseldalen till bl.a Cochem, Trier och en trevlig liten by som heter Monschau. Och avstånden är inte längre än att man om man vill kan vara i Moseldalen och ta sig upp till Ringen för lite kvällskörning på vardagarna. Fördelen med att köra kvällskörningarna är att det är mycket mindre folk än på helgerna. Vi körde nog i stort sett varje kväll under en veckas tid och det var mer eller mindre tomt på banan jämfört med en helg. _________________ Mvh Patrik Toftered |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1381 besök totalt |