| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljepåfyllnings nivå
|
3 besök senaste veckan (1114 totalt) |
|
Oljepåfyllnings nivå
Hej På er Har blivit lite nojjig efter att ha skjutit en xflow på Gelleråsen (Marcos 1600 GT) > Detta på grund av för dålig oljetillförsel. (bara för att man har tryck behöver man inte ha flöde) Sedan att ägaren la i ettan i stf 3 under fullgas acc hjälpte säkert föga Nå motorn är nu helrenoverad. Men samtidigt inser jag att olje stickan kanske inte är original eller av fel längd. Om jag tar bort sumpen och tittar från sidan hur högt skall oljenivån då ligga? Kall motor eller varm motor spelar ingen roll, bara ni säjer vilket
Underkant av vevens lägstanivå eller vad? Ange gärna högsta eller lägsta nivå på stickan eller från till... Jag kan ju alltid märka om stickan.... PLEASE HELP Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Bigwing
Har du ett bigwing tråg så kör med det det funkar ! har provat. men inga rörliga delar vara i oljan (men torrsump är ju mycket säkrare) _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Re: Bigwing
Tackar
torrsump är uteslutet pga regelverk... Så då får man Med bigwingen..
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
|
Har du redan högtrycks,högvolyms oljepump?
om du kör med standard kan det vara idé att uppgradera. En del har jag läst kör med överfyllning av tråget också. Inte mycket, men kanske en halvliter extra för att ha lite mer marginal när det svänger. Men det är så klart inte bra om oljan går så högt att veven går i oljan. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
Hej Javisst kör jag med HP HW pump High pressure på en Ford är väl kanske att ta i men högvolym är ju bra. Hur går det med Europan? Kanske idé att börja köra RHK med den?
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Oljepåfyllnings nivå
|
3 besök senaste veckan (1114 totalt) |