| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på hjulvinklar Ascona a
|
898 besök totalt |
|
Hej rejsianer! Skulle behöva lite tips på hur mkt toe in eller toe out jag ska ha på min Ascona. Framvagnen är modifierad på följande sätt. Kränghämmaren är flyttad från sin originalposition till att sitta framför framaxeln (sitter bakom original och är en del av främre bärarm). Där sitter nu ett stag med uniballs. De fyra infästningspunkerna på framvagen har borttagna bussningar och nu sitter det stumt monterat där! Mkt spärrverkan i diffen, 75% Gula konis runtom, okända fjädrar. Däck är kumho V70 225/50 bak och 205/50 fram. Inom vilka däckstryck kan jag experimentera innan däcken tar skada eller slits fel? 1.6-2.4 bar? Alla tips mottages gladeligen
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Set up
Mitt råd som har fungerat bra i Tarmac cum racen är 0 toe in och 1 grad negativ camber. Tänk på att caster vinkeln är justerbar på din bil och att bakaxeln är skrängkt ca 1 grad toe in vilket ger en stadigare bil. Lägg inte ut en massa pengar på hjulinställningar skaffa egna grejor för inställningarna och tänk på att se på däcken hur dom "jobbar" _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Re: Set up
Tackar för goda råd! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
898 besök totalt |