Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nürburgringkurs med Ron Simmons 9 april
1667 besök totalt
Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Söndag 9 april är det dags igen för Nürburgringkurs. Vi har valt att köra på försäsongen för att det inte ska krocka med andra bilaktiviteter som drar igång ordentligt i maj.

Kursen anordnas av Ron Simmons som har ett stall av något tiotal racepreppade Alfa 75:or. Ron Simmons arbetar heltid med att hålla förarkurser, jobba som testförare åt olika däckfabrikanter och utveckla egna racingtillbehör. Ron Simmons tävlar själv med framgång och har två år i rad vunnit den europeiska Alfacupen samt har även tävlat med Ferrari.

I september 2005 höll Ron en kurs för 8 svenska deltagare, huvudsakligen medlemmar i PCS och Alfaklubben. Reportage hittas här: http://alfapower.no-ip.org/alfapowe...d.php?tid=19673

Kursen kommer att kosta ca 4500 kr och vara en och en halv dag. I det ingår hyra av banpreppad bil (Alfa 75 ts).

Ringen ligger ganska nära Frankfurt-Hahn så tanken är att man flyger Ryanair från Nyköping och hyr ett par bilar och åker upp till Ringen där Ron fixar boende. Olika boendealternativ finns, men de flesta verkar nöjda med Rons standardalternativ, Haus Marvin (http://www.f1-nuerburgring.de). Första kvällen blir det teorigenomgång och öldrickande. Andra dagen bekantar man sig med banan och klämmer sedan in sig två och två i 75:orna och börjar nöta varv på Ringen.

I år kommer det finnas möjlighet att mot en extra avgift ha sin bil helt själv, dvs slippa att dela bil. Tipset är dock att dela bil ifall man inte hittar runt banan ordentligt så att man har hjälp med spårval av passageraren.

Ett par av höstens deltagare blev så bitna av upplevelsen att de har för avsikt att gå kursen igen.

Total kostnad inklusive flyg och boende bör stanna på kring 7000 kr.

Kursen startar på lördag eftermiddag den 8 april. Hemflygning sker lämpligtvis på måndag morgon.

Vill man köra till Ringen från Sverige så går det också bra. Samåkning kan arrangeras ifall så önskas.

Intresseanmälan till: lindgrendaniel@yahoo.se

Info: http://www.75experience.nl

Kolla gärna in på hemsidan och läs vad bl a Auto Italia m fl tycker om kursen.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

om man läser på hemsidan så är ju datumen för kursen, om jag ser rätt: 13/14/15 mars - 6/7 maj - 9/10 november, men det är kanske ändrat till 9 april.

Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Ron har bokat 9 april för att hålla en kurs för oss svenskar, så att vi får en rimligt stor svensk grupp som reser dit tillsammans. Utöver det finns det naturligtvis en massa olika datum då det också är möjligt att gå kursen. Vill man gå kursen något annat datum än 9 april så kan jag hjälpa till med det organiserandet av det också.

Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Vi har nu en grupp på 14 intresserade deltagare. Maxantalet är satt till 20, så det finns platser kvar för den som är intresserad.

FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Ni kommer säkert att både ha kul och lära er en hel del. Jag känner Ron, eftersom jag träffat honom ett flertal gånger när jag varit nere vid NR. Har både åkt med i hans Alfa och han har även fått köra min RS4. Kan bara säga att han är en jäkel på att köra. Jag var klart imponerad...

Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Glömde att skriva att jag också kommer att vara nere på Nürburgring den 9 april. Så håll uppsikt i backspegeln för en gul Lambo!!

om ni kommer att vara nere där även den 8 april, så kan ni ju få komma förbi och heja på mig när jag kör vår Lotus i VLN...

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

FEED ME skrev:
Glömde att skriva att jag också kommer att vara nere på Nürburgring den 9 april. Så håll uppsikt i backspegeln för en gul Lambo!!

om ni kommer att vara nere där även den 8 april, så kan ni ju få komma förbi och heja på mig när jag kör vår Lotus i VLN...

Jag kommer att vara där 7 till 9 april för att se VLN.

FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004

Lennart Jarmyr skrev:
FEED ME skrev:

Jag kommer att vara där 7 till 9 april för att se VLN.

Kul. Vi kanske kan mötas upp för en gemensam svenskmiddag på Pistenklause, eller något liknande...

Jag kommer ner torsdag kväll (6 april) och åker vidare till Spa på söndag kväll (9 april).

Jag känns väl lättast igen på att jag kommer vara klädd i en gul Lamborghini Gallardo SE med svenska FEED ME skyltar... Alla som är där är välkomna att säga hej!

Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Kul. Vi kanske kan mötas upp för en gemensam svenskmiddag på Pistenklause, eller något liknande...

Jag kommer ner torsdag kväll (6 april) och åker vidare till Spa på söndag kväll (9 april).

Jag känns väl lättast igen på att jag kommer vara klädd i en gul Lamborghini Gallardo SE med svenska FEED ME skyltar... Alla som är där är välkomna att säga hej!

Hej,
Det ska bli kul att se den gule in aktion, jag åker ner tillsammans med Lennart Jarmyr och vi kommer att hålla utkik efter dig!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

FEED ME skrev:

M Lohm och jag flyger ner fredag morgon och flyger hem söndag kväll.

Så vi kommer att var i depån fredag em, så vi kommer och hälsar på.

Nürburgring
1667 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande