| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Is-Drifting 1979
|
1221 besök totalt |
|
Is-Drifting 1979
Klassisk åkning på svensk sjöis 1979, ren njutning. http://www.rsownersclub.co.uk/video/ |
||
|
Visserligen är det ju alltför "jättelätt" att drifta snyggt på is (påstås det) men jag funderar fortfarande på varför det inte tävlas i denna nya sport även på vintern? Det blir ju skitbilligt att delta eftersom det är väldigt lite slitage med så lite friktion. Banhyrorna är ju också ganska rimliga.
Det borde väl krävas lite talang för att kana snyggt oavsett underlag? Men det finns väl inga bra isar i närheten av lämpliga eldsjälar. Sen är kanske inte reglementet skrivet så att det går att genomföra tävling på annat än torr och fin asfalt. |
||
om jag förstått reglerna kring drifting rätt så bedöms det väl till en del på mängden rök man producerar, de skulle man till viss del förlora på aktuellt underlag.
|
||
Resten av showen kan ju bli lite kylslagen om man räknar med lättklädda pitbabes i lurvboots (som iofs behövs för värmen i detta fallet ).
Men all sport bygger ju på att det skall finnas aktiviteter i alla nivåer. Om man vill få igång lekandet (det måste ju inte vara SM) och träna bedömning av åkning så tycker iaf jag att isåkning har en mycket lägre tröskel för att testa på. Testa att bräcka kompisen i att ta slingan på det snyggaste sättet, med oberoende domare så börjar man väl närma sig lite. Det vore väl inte omöjligt att testa paråkning heller för den delen (även om man kanske inte vill byta plastdelar med sin kompis)? |
||
snörök borde väl duga ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Bilder o videos
Is-Drifting 1979
|
1221 besök totalt |