Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 17315 besök totalt |
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Det värsta är ju att när man läser kommentarerna så tycker folk i den tråden att det ser riktigt bra ut
![]() |
||||
ja.. det är ju snygg färg åtminstone.. ![]() |
||||
det ser fräckt ut framför lokala korvmojjen ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
du vet väl vid det här laget att sladdfolket förökar sig & alltid är de som vet bäst. du kan fylla i ett ansökningsformulär om du vill så skall jag ta dig under övervägning om du får vara med ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Tja, man kan ju sätta in en burimitiation för att det rejsigt ut...
Kunde ju gjort den i plast, hade varit lättare. Atnalgigen samma klientel som vill ha kolfiberfejk, aluminiumvingar a, la realcar och jättebromsar för det ser rejsigt ut tror dom. Noterade att det låg en California-plåt i bilen som får nog inte förvänta sig så mycket mera, drifting eller inte. Mer show än go gäller väl numera för det mesta från hamburgerbabianernas förlovade land? ![]() Vad var det för fel på 60 och 70-talen, när jänkare iaf försökte bygga seriösa bilar för banan? ![]() Själv är jag starkt allergisk mot allt som påminner om fjortisbilarna i 2fast2furius, vilket tyvärr drifitng och tenderar till göra ibland. Tror drifting behöver hitta sin egen stil, för att utvecklas, som bilsport. istället streetmode för de yngsta. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Mer OT: Jo, jag har sett det! En del kör på traktorbränsle, andra kör med leksaksvingar.... ![]() Du skulle förresten höra vilka begåvade (arroganta) svar jag fick av realcar när jag ville ha info om vingens aerodymaiska egenskaper. Tror jag lika gärna kan köpa vingen på Biltema. Men vill man bromsa bilen på rakorna, utan att vinna downforce i motsvaraden grad är det nog ett bra val.... Däremot konstaterade jag senare att det fanns en seriös leverantör av vingar aktiv här på Rejsa ![]() Kruxet är bara att våra SLC-Saabar inte går så fort att vinge har någon avgörande inverkan. En diskret gurney flap och lite aluplåtarbete på andra håll på karossen ger i princip samma verkan med betydligt mindre drag. Sen har vi ju en snabbare Saab också, som drabbats av vingsjukan, (den hade fler bilar framför sig i RM)troligen komemr den att friskna till inför säsognen. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Vänta på 3fast 3furios (eller vad den kommer heta), den ska utspela sig i nipponland och har drifting som huvudtema. Dessvärre verkar alla streetmoddare missa poängen med driftinbilarnas utseende, det ska vara krigsmärken överallt, och man ska köra utan framspoiler och med gigantisk IC, mumma vad manligt! ![]() |
||||
Lycka till! ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Huuaa!! ser riktigt hemsk ut!! skulle alldrig våga köra en sån bil med en sån bur!! lagom "roligt" om det händer något och man blir ihopklämd eller spetsad av något rör!!
![]() så försvårar det säkert räddningen också när dom ska försöka klippa bort taket.. ![]() ett exemplar till! http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewto _________________ Patrik Kulla BMW M3 -01 SMG |
||||
Inte många rätt där och blev det verkligen lättare/bättre med alla balkarna i golvet? Sen att inte utgå från en vanlig E30 utan välja en Hartge H35 som är emr eller mindre samlarobjekt för att slakta på detta vis säger bara än mer om byggaren... Nu är det ju hans pengar och han gör ju vad han vill, men genomtänkt och mest ekonomiskt KAN det inte vara. Jag ![]() |
||||
Då jag inte är någon burexpert ( eller annan expert alls ) av något slag så kan jag dock säga att det ser lite "fel" ut.
Dock så är det lite mycket stenkastning i glashus... ![]() _________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||||
oscar:
om du gör en liten söking här på tex "bur" och trial..... (jä..... skit nu kan jag inte stavas alls ![]() Allt skall vara trianglar, mao alla rör skall anslutas mor varndra eller ändar. Kollar man så sitter många av rör på mitten på nästa rör. Rören skall ha drag eller tryckbelasingar, ej böjning. Så inponerande NEJ, tråkigt att se någon lägga ner massa jobb och det blir mer eller mindre FEL. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Tråkigaste är att han bara viftar bort Kristians kritik, som var väldigt konstruktiv, med att det saknades tid och att kunden hade lite speciella önskemål. Kan man inte göra det ordentligt skall man helt enkelt låta bli.
Fast det blev ju en spännande färg iaf. ![]() |
||||
heheh så du läste det - kul att du gillade min kritik iaf :-) det roligaste är ju att han påstår sig ha skickat bilder till D1 domarna o de hade godkänd buren - mig veterligen så krävs det racegodkänd bur inom D1 okså. & denna killen har använt vanliga stålrör med fog _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Jo, det var schysst att påtala bristerna i burdragningen, då har han ju iaf chansen att lära sig bättre till nästa gång. ![]() Utan att vara expert på burbyggen håller jag annars med BattleVersion-Alex, att buren borde kapas ur och slängas. |
||||
Är det någon som har bra länk till ett bra burbygge? Vore kul för en annan som inte vet hur det ska se ut att se skillnaden. Tex hur högt man ska dra sidosträvorna eller vad det heter, hur tvärsgående bakre stagen ska se ut.
_________________ Joakim Karlsson |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 17315 besök totalt |