| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Pedalställeri
|
2 besök senaste veckan (1083 totalt) |
|
Pedalställeri
Måste bygga nya bromsar i bilen och har enorm brist på utrymme. Måste fimpa allt vad servobromsar heter. Alltså - bromsvåg... Och för att få allt på plats, pedalställ. Så, har tittat på Willwood men jag har hört mycket dåligt om dem. Hörde om en som trampade av sitt ställ... Inte kul. Så då började jag kika på Tilton. Jag har ju inte råd med AP eller nåt annat, Tilton och Willwood ligger rätt i pris. Finns de andra också? Kring 3000 spänn alltså? Så vilket tar jag? Vad bör jag tänka på? Måste ha mina huvudbromscyllar bakåt, mot skrevet till alltså. Hittade ett mumsigt Tilton ställ men jag är osäker på kvaliten. Var köper man dem lämpligast i Sverige? _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
|
Re: Pedalställeri
Har du nån websida med Tiltonstället på? Jag går också i pedalfunderingar och kikar runt lite. Annars har väl Sellholm lite olika alternativ, har inte kollat några priser med honom dock. _________________ Eric Lindblad Audi Urquattro! |
||
|
|
||
|
http://www.sellholm.se/default3.asp?
Priset är inte så tilltalande men det ingår ju cyl. i det priset
_________________ Jonas Götesson |
||
|
Ja alltså jag måste nästan ha ett hängande och som jag förstått det så har inte Sellholm ett sådant. Visst kan jag bygga själv men om ett Tilton ställ anses som BRA så tycker inte jag att priset betingar ett större värde än tiden som åtgår. Demon Thiefes säljer Tilton. Titta också på www.rallyimport.se, han importerar också Tilton.
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Pedalställeri
|
2 besök senaste veckan (1083 totalt) |