Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 -86 | 1, 2 >> 9474 besök totalt |
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
Roligt att du ska satsa på bana Per, Det är ju trotts allt roligare en bara rakt framåka. Ger mer körtid helt enkelt, Sedan så är det ju kul med lite 402 med förstås Jag får ta och passa på att tacka för all körtid du bjudigt på i din bil
MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||
Liket överlevde vinterns härningar på diverse sjöisar så den ska få en andra chans med lite uppdateringar i sommar.
Snidat till ställbara fjäderben/säten fram o bak så Konisarna ska få några bättre fjädrar att stångas med. Bytt låda o bakaxel till M grejer och gjort justerbara hjulvinklar runtom eftersom bilen är sned efter någon tidiagre ägares krockelikrocker så nu borde det gå att få till så den bara gör 2 hjulspår när man åker rakt fram..... Motorn är ur och renoveras på några kritiska punkter o sen ska rådjursskadan fixas till så kanske det blir åka av sen. Bilder kommer nån gång i en avlägsen framtid. _________________ /Per |
||||
Nu har jag installerat kraftigare bromsar som till slut blev Evo8 320mm skivor och ok fram och M5 300mm skivor och evo ok bak.
Ska väl ha reducering till bakbromsarna för att det ska bli riktigt bra men det kommer vartefter. Sen monterade jag Eibach krängare, 20mm fram och 18 mm bak med modifierade fästen fram så det nu är som på en M3 med fästet uppe på fjäderbenet Gjort om bakvagnen med M5 nav och diffklump med nya drivaxlar jag handjagat fram i fräs med delningsdocka, tog "bara" 2 timmar/axel............ men det blev finemang. Fick förlänga/korta en kardan också som inte har blivit balanserad än men det märks inte av. Fram blev det E36 nav med hjälp av en liten hylsa på spindeln för att få 5/120 bultcirkel. Utväxling på rattstången klåpades dit också, blev 2 varv lock to lock, var lite orolig för att det skulle bli nervöst men det funkar skitbra, som att köra gokart.... Överhuvudtaget har det blivit väldigt mycket snideri i svarv o fräs känns det som men det är ju gratis så det får gå. _________________ /Per |
||||
Var hittade du det? Fin bil |
||||
Undrar det samma, gärna med någon bild _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
Per verkar sova, så jag får väl hjälpa till lite..
På Ebay kan man hitta olika varianter av dessa utväxlingar för styrningen.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-L _________________ Urban Granberg - Åker Swift GTT, den enda i världen. |
||||
Nu har jag vaknat, köpte rrrr-däck så nu måste jag komma på nåt sätt att få dit dom på bilen men det löser sig.
Annars har jag riktat plåtskador och gjort iordning toppen med större ventiler och nya styrningar. Större huvudcylinder och bromsjustering så det går att minska bromskraften bak har det blitt också, något det inte blitt nåt av är bilder men det är inget att se ändå _________________ /Per |
||||
Vad tror du?
Toppen ligger på jobbet, motorn på golvet, lådan i ett hörn, inga fälgar som passar över oken och mina rdäck, flerfärgad riktad kaross, ett elsystem någon i raseri klippte sönder när motorn togs ur, o.s.v. Hade i ett svagt ögonblick sagt till mig själv at 1 Maj ska det vara åkbart i år efter alla sena premiärer men jag vet inte jag. _________________ /Per |
||||
Här har inte hänt mycket....men det har det i garaget.
Nu är bilen mörkgrön, besiktad och körbar och operation montera r-däck kommer att inledas i helgen parallellt med uppdragen laga krängarfäste och byta trågpackning. _________________ /Per |
||||
Kört lite med bilen, Gatebil ett par 3 gånger och Sviestad några tillfällen.
Naturligtvis mest lek på tvären på gatebil men lyckades även sätta en vettig tid på sviestad mellan sladdarna, mumlades nåt om 1.08 tror jag. Minnesvärda ögonblick innefattar en bredsida in i däcktrave, flygtur över norskt gröngräs, snurrningar med bilar bakom och bromsplattor på sviestad men trots detta har bilen i det stora hela överlevt intakt. Ska byta hjullager runtom och utväxling i diffen, annars blir det nog inget mer. bredare R-däck vill jag ha fram också. _________________ /Per |
||||
Bild på motorrummet vill jag gärna se då jag har hört talas om att din turboinstallation ska vara riktigt smutt
|
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 -86 | 1, 2 >> 9474 besök totalt |