| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Barcelona och Magny-Cours, 26/2, 19:00
|
1 besök senaste veckan (2932 totalt) |
|
Servern öppnar 19:00. Första rejset 19:15. Serverinfo (dedikerad server): IP: 83.233.59.243 Lösenord: rejsa Game name: rejsa.nu Bandbredd: 10Mbit GTR version: 1.5 Bilar: Porsche GT3 Cup Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv bocka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Depåstopp: Inga Kval: 8 minuter (19:07-19:15) Rejslängd: 16 minuter Vänta EJ på grön flagga vid starten, utan ge full gas direkt när starten drar igång. Stå dock stilla under den stående line-up:en, annars blir det följevarv. Alla är välkomna! Mer info samt resultat från förra veckan: http://macen.nullnet.com/gtr/ Jag har ändrat en grej i reglerna. Tidigare tänkte jag att man bara räknade fyra av fem dagars rejs. Men jag tycker det är bättre om man räknar poängen från åtta av tio rejs istället, och inte dagarna. Alltså; poängen från de åtta bästa rejsen. När det gäller Nordslingan, så har jag hittat en version som ska funka bättre. Jag tycker att vi försöker köra den en söndag före eller efter ordinarie rejs. Eventuellt att vi kör den veckan efter sista rejsen. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Bra bra! Det jävlades inte när jag hostade The Mother... Hoppas att jag har en bra version.
Fan nu måste jag börja ta lite poäng här! Barcelona har man väl lite koll på, men Magny är det värre med hehe! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Gå in i lobbyn och leta efter namnet Rejsa.nu.
Trodde det skulle vara enklare för alla....... _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Nej det är verkligen inte enklare, för jag kan inte joina din server i lobbyn.
Detta händer folk i både GTL och GTR titt som tätt och nu hände det mig. Lösenordskyddade serverar i lobbyn går inte alltid att joina. Man skriver pass och klickar på bocken åsså händer det inget. Kul detta va då när man väntat i 45 min på att servern skall komma upp
_________________ Christian Waltgård |
||||
|
ok, fixar det.
EDIT: Fixat. Joina på IP nu istället. Hade ingen aning om att det var så känsligt. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Det var kul
Har fortfarande problem med att datorn kastar ut mig till skrivbordet... detta orsakade en avåkning i sista så att jag halkade ner från tia till tolva ...
Fasen vad bra o jämt ni kör ni som ligger i toppen .
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
Hehe, nej inte jag heller faktiskt. Inte förrän idag, första gången det händer mig. Men tackar så mycket för omstarten _________________ Christian Waltgård |
||||
|
Jag kan också strunta i att vara försiktig i starten.
Det är väl ok om man blir avputtad någon gång ibland men inte i varje race. Jag har kollat replayerna. Jag brukar kvala 3-6 men hamnar alltid sist och får köra upp till 7-8plats. Visst är det roligt att köra om men jag vill fightas om placeringarna. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Ingen fara. Då ver jag det till nästa gång att vi ska fortsätta köra Direct IP. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Sorry Hompe att jag var på dig i starten på M.C. Snyggt räddat!!!
Gött att du var så duktig så du höll dig kvar på banan även om det tog en del på däcken antar jag. Själv hamnade jag i sanden men det var väl inte mer än rätt! Var även på dig Marcus i första racet men släppte dig så jag hoppas det var OK.
Hade nog inte skadat om jag hade hunnit köra banorna nån gång innan med Porschen. |
||||
|
Roliga rejs ikväll!
Jag e helt överlycklig över min 2a plats på Magny! Jag kan inte fatta att jag kunde köra så fort på den banan... jag har haft så himla svårt att få till det på den. Barcelona e ju välkörd, men det var väldigt roliga fajter mellan Daniel o mig i vem som kunde snabbast vända bilen efter pirruetterna... vi turades om i samma kurva säkert 3 ggr var. _________________ Henrik Rosén |
||||
Jag tycker inte alls det är ok med påkörningar! Varför kan man inte ta det lite lungt, loppet är ju ändå 15min.... Ligger man och jagar precis bakom någon så måste man ta det lite lungt när man närmar sig bromspunkten, det går ju faktiskt släppa lite på bromsen om man tappar för mycket. Kolla replayerna, det ser ut som en folkrace tävling med bilar av i varje kurva...." Skärpning!! _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Japp, det var rolig körning och vi var aldrig på varandra. Bara stressade. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
Ingen fara, jag ser det hela bara som en tävling på skoj. Lätt hänt att man kör på någon. Håller dock med Thomas_T att man bör ta det LITE lugnare det första varvet. Annars tycker jag det var himla skoj. Kul på Magny att först ligga framför Egenaes och Hompe, för att sedan se båda köra om mig på ett snyggt och fint sätt. Kul att man lyckas ha häng på dem efteråt med utan att köra av banan. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1 besök senaste veckan (2932 totalt) |