| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lång skruv (ca 150 mm) M14x1,5 - var köpa!?
|
13780 besök totalt |
|
Nu har jag varit hos alla (tror jag) leverantörer av skruv här i halmstad, men INGEN har M14x1,5
Vart ska jag vända mig? Jag ska ha en (1) enda... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Snabb sökning på "köpa AND skruv" gav
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sökfunktionen är BRA
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Tips !
Måste det vara en bult ?? eller går en pinn bult lika bra ? var hos min svarv gubbe i dag 2 st 3/8 UNF pinnbult 250 lånnga kostade en hundring _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||
|
Re: Lång skruv (ca 150 mm) M14x1,5 - var köpa!?
Måste den vara så lång?? Jag har ett par skruvar liggande i skrivbordslådan på jobbet. Vet att det är M14 och att dom är 140 långa. Tror att det är M14x1,5 men inte säker. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
|
Alltså jag har precis samma bekymmer.........
Behöver en M14 x 1.5 som ska va 100mm lång, och dessutom i minst 10,9 kvalitet (gärna 12.9) Har hört runt i Göteborgstrakten och enda alternativet är att köpa en hel låda med 50st bult (behöver också 1 st) Har bytt remskiva på veven och tycker det känns tveksamt att sätta dit en 8.8 bult med tanke på konsekvenser med kamdrivn o dyl. Jonas Edit: Läste igenom "fulings" trådar ovan och började ringa runt och..... Regale AB Tel. 031-44 70 80 Järntrådsv. 7, 433 30 PARTILLE Hade bult i dim. enl ovan, Kolla med dem ! plus även för trevligt bemötande trots att jag klargjorde att det endast gällde en st bult _________________ Jonas Töreskog, Göteborg |
||||
Låter lovande, tack! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Re: Tips !
Det går faktiskt lika bra med en bit gängad stång; ska bara ha den att dra loss en hylsa med, så det enklaste är kanske att be någon som har ett gängsnitt... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Är det till PPF:n. I såfall har jag två olika. En med styrning och en utan.. PPF= Alubalk mellan låda och diff på Miatan (För dom som undrar) Edit: Läste inte ditt senaste inlägg.... Är ju inte den bulten jag tänkte på... _________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||||
|
Jag mätte inte exakt utan det är bara en uppskattning... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Ja, det är alltså inte M12-bultarna som PPF sitter fast med utan en M14 som passar i hylsan (som M12-bulten löper genom) man ska dra ner för att få loss PPF från diffen. Menar vi samma? EDIT: Haha nu editerar vi förbi varandra
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
Japp , efter att läst igenom dina inlägg så ser jag att du jagar en "avdragarbult".. Dom jag har är ju den som håller ihop grejerna..
_________________ Peter Sandström MIATA -91 Kompressor....+ mycket annat godis! Avatarbild: gka |
||||
Anade det; de har jag ju - även om den ena satt så hårt så jag funderar på om man skulle byta den... Jag ska kolla med en mekanisk verkstad imorgon om de kan gänga en bit stång åt mig. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
kollat imab också antar jag??
hur lång behöver den va? kan säkert fabricera fram en åt dig i värsta fall edit: pucko jag... stog ju i rubriken ca 150mm... fråga: gängad hela vägen ?? _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
IMAB hade ingen. Den behöver bara vara gängad en liten bit (25 mm kanske), men det gör heller inget om det är hela vägen... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
sorry... hittar ingen M14*1,5...
sak kolla igenom alla en gång till sen, men ser tyvärr mökt ut just nu...
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
tack för försöket
jag har som vanligt glömt att kolla om vi har ett gängsnitt på jobbet och om någon där i så fall kan fixa en bit gängad stång
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
|
om du går dretbet så har caterpillar en m12x1.75 som är 260mm lång med 50mm gänglängd i 10.9 kvalitet
Går att beställa på PON Equipment men de säljer bara mot faktura. Kan väl ta hem en åt dig kanske. Glömde part nummer, 8C-8407 är det. _________________ /Per |
||||
|
Re:
tack !! det var just 10.9 jag sökte !! skall kolla med dessa ! prisbild ca ( räcker med rekommenderat pris..) tänkte på det ! borde det inte förekomma sådanthär i lantbruksvärlden ?? långa bultar M10,12,14 osv i minst 10.9 kvalitet ?? _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
13780 besök totalt |