Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1380 besök totalt |
DVD-film i SportAuto
Hej! Till senaste numret av SportAuto medföljer en DVD-film. Den handlar om hur nya Opel Astra OPC tar sig runt Nordschleife. Trots att jag har en osunt negativ inställning till Opel tycker jag att det är en klart bra film. Hela varvet, med flygande start, körs på 8,35. BTG körs på cirka 8.07, vilket jag tycker är en imponerade tid för en standardbil. Manuel Reuter är chaufför, vilket naturligtvis inverkar på varvtiden. Snygga bilder varvas inifrån och utifrån bilen. Man blir ju extra inspirerad när varvet körs på en helt tom bana under en vacker höstdag ![]() Filmen rekommenderas varmt - särskilt med tanke på att den följer med tidningen utan extra kostnad ![]() Förresten - har någon koll på varför SportAuto aldrig publicerat Supertestet med Volvo S60R? De aviserade ju i några nummer 2004/2005 att det var på gång. Sedan bara tystnad ![]() Mvh _________________ Mvh Christer Eriksson /Kia Optima SW GT/ |
||
Re: DVD-film i SportAuto
8.07? Wow! Plockar upp en sådan imorgon C! Inte för att jag är så värst fascinerad av bilen som sådan men en vacker tom bana har man ju alltdi ögon för...
Bra fråga! Ingen aning... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Huga!
Såg en Åpel på CD:n och slog den i Ö-mappen. Kanske borde jag gräva fram den. För den delen så är webben full med fina varv från ringen. _________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||
Hehe, du kan andas ut Erik! Varvet klockades, enligt Opel, på ca 8:35. 8:07 är ca BTG-tid... ![]() För övrigt är jag faktiskt inte direkt imponerad av Reuters körning, i mitt tycke märkliga spårval med väldigt tidiga apex bl.a. Det känns spontant som om han tappar tid ut ur varje kurva. Å andra sidan är han ju en rutinerad Ringräv med tonvis erfarenhet och framgångar så han borde veta vad han gör... ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Sorry, det är jag som inte är vaken denna Måndagsmorgon. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Ett fullvarv kan man ju avsluta eller börja var som helst... ![]() Sport Autos brukar väl börja och sluta vid T13. Det är banans längd minus 150 meter eller något sedan den tid turistutsläppet låg där. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1380 besök totalt |