Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1240 besök totalt |
Uppgradering av den "gule"
Hårig uppgradering har skett av den gula 968:an. Åkte till Tyskland i påsk, köra bil i två dagar, skruva i en. Efter att lyckats med den den omöjliga uppgiften att hitta en fabriksny, orginal 968 turbo S växellåda (Endast 14 bilar tillverkade för dom oinvigda). Så kom vi äntligen hem med underverket, den stora frågan skulle den passa? Det gjorde den, det är vid sådana här tillfällen man skänker teknikerna på Porsche en tanke. Inte ett problem bara att skruva dit, knappt man tror det är sant. Tilläggas bör att vi även monterade 968 turbo RS drivaxlar (4 bilar tillverkade). Lite bilder ![]() Tillsammans med övriga modifieringar lär detta vara en av mest autentiska 968 turbo S (RS)replikorna som finns. http://groups.msn.com/porsche944Sver http://groups.msn.com/porsche944Sver http://groups.msn.com/porsche944Sver _________________ Leif A |
||||
Det kan man ju bara spekulera i, men en av anledningarna var att den blev för dyr. Sen kan man ju undra om det är gångbart att ha en modell, som är både snabbare och med överlägsen väghållning än skötebarnet 911. ![]() _________________ Leif A |
||||
Re: Uppgradering av den "gule"
Kul! Vad är annorlunda med en sådan låda? _________________ Pär Hylander |
||||
Den har ett mycket starkare innanmäte + 75% diff. HOOPoo, det vore ju som om Boxtern var den snabbaste Porschen nu. Inte så lyckat, men den troligaste orsaken var nog priset samt timingen för en sådan modell. Nu ser vi ju att även Porsche måste agera "hora" till vad marknaden vill ha (tänker på Cayenne) _________________ Leif A |
||||
otroligt fräck bil Leif! ![]() Vet inte om det var här som någon hade en bra teori om Cayenne. Teorin löd typ: Den är för de som bara vill ha märket och som inte gillar hård fjädring. Läs rika amerikanska klimakteriekossor! ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
[quote="Daniel Bengtsson"]
Vet inte hur initierad den info vi som en grupp skeptiska PCS:are fick av en porschesäljare verkligen var, det var för ett par år sedan när det hade blivigt offentligt att Cayenne skulle bygga. Säljaren fick frågan "varför?" Svaret var för att tjäna pengar på amerikanska marknaden så att det skulle kunna åstadkomma resurser att utveckla nya "riktiga Porsche" (jo säljare sa "riktiga Porsche" ![]() om amerikanerna betalar så att vi får se bilar i stil med GT2, GT3, Carrera GT så är det helt ok för mig ![]() ps, om jag skulle springa över en rejäl hög med riksdaler någonstans så skulle jag nog kunna tänka mig att ha en Cayenne som dragbil för räserbilarna ![]() ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
`den gule'är bra grym
![]() Mycket vrid måste det vara för det var problem med fästet på mantorp dom minuter jag stod ute o kollade i det lite pitoreska vädret vi hade idag...ifs. var det ju halt för alla men halare för dom riktigt motorstarka. A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1240 besök totalt |