| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
mest bang for the buck.. (stötdämpare & krängare till e30)
|
1187 besök totalt |
|
mest bang for the buck.. (stötdämpare & krängare till e3
tjena.. har ett mindre problem... alternativ 1: powerflex bussningar (genom bistec), billiga sänk fjädrar och dämpare (kostade 2600kr nya - vadå dinkey toys.. ) och einbach krängare (genom bistec)
eller alt 2: Powerflex bussningar (bistec) och H&R cup kit ( 5400kr för kittet på stötdämpar experten) jag tänkte åka lite konbana med lazzat i sommar.. vilket är bäst.. krängare kan jag ju alltid köpa senare och hänga dit om det behövs.. men hur vet jag vilken storlek jag behöver? (fanns ju ett par krängare att välja på...) dock är ju frågan hur bra H&R kittet är.. bilen ska gå lite kurvig gata på sommarn.. Och konbana (samt till och från konbanan så klart )
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
|
Hej,
Tror jag vet vilken sänksats du menade, (den för 2600 alltså), den är helt klart för mjuk för banåka. Jag köpte det till min 520 (e28), fungerade rätt okej på allmän väg. Men på bana var det stor risk att skrapa dropplisterna... Kompisen har en sådan sats på sin 318iS Touring, samma sak med den som i ovanstående fall. tyvärr för mjuk. Med mycket vänlig hälsning, Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
|
okey då är det inget snack om att den är för mjuk..
då blir det H&R kittet hoppas bara att det inte är för mjukt för just det kittet hittar jag ingen direkt info om... visst kan man kliva upp på gula koni (runt 6k.. men då ska man ha fjädrar för 2k oxå.. då blev det genast dyrare..) ska kolla på ditt söktips, har provat söka lite men det gav mestadels bara info för 318is och hur dåligt det är med 6an... _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
|
... eller så köper du mina gula Konisar, letar rätt på begagnade 51 mm fjäderben på bildelsbasen och har på så vis sparat massa sköna slantar...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
|
Har du kollat på autopowers annonsbörs?
Där finns ett par annonser ... Bl.a. Bonje (finns här på rejsa) som säljer komplett framvagn 318is -90 för 1000:- _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
![]() |
Skruva banåkabil
mest bang for the buck.. (stötdämpare & krängare till e30)
|
1187 besök totalt |