Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Coilovers VS justerbara k-hämmare
573 besök totalt
Christer Lundman
Borås
Här sen Jul 2003
Inlägg: 765


Trådstartare
Coilovers VS justerbara k-hämmare

Hej,
På min M535i (1400kg/250-280hk/slicks/3-4 graders negativ camber fram) så måste jag uppgradera väghållningen lite.
Har funderingar på ett komplett, justerbart, coil-over kit från Leda.
Men hur göra med krängare då? Är det nödvändigt att ha justerbara där med? Eller är de bara "i vägen"?
Min önskan är att få bort bilens alltför tydliga understyrningstendenser.
Hur göra?
Alla tips och råd i ämnet är oerhört uppskattat!
Stort tack på förhand,
Mvh Christer

_________________
Christer Lundman
Christer@hagbergsrally.se
www.hagbergsrally.se
Björryd Gård
SE-516 96 Aplared
Sweden
+46-703-619691
+46-33-101649
Citera
Chrisss
Kungsängen
Här sen Jul 2004
Inlägg: 233



Re: Coilovers VS justerbara k-hämmare

Christer Lundman skrev:
Hej,
På min M535i (1400kg/250-280hk/slicks/3-4 graders negativ camber fram) så måste jag uppgradera väghållningen lite.
Har funderingar på ett komplett, justerbart, coil-over kit från Leda.
Men hur göra med krängare då? Är det nödvändigt att ha justerbara där med? Eller är de bara "i vägen"?
Min önskan är att få bort bilens alltför tydliga understyrningstendenser.
Hur göra?
Alla tips och råd i ämnet är oerhört uppskattat!
Stort tack på förhand,
Mvh Christer


Att få ordning på balansen är lättast och billigast med justering/byte av krängare.
Din bil M-modell borde väl vara hyfsad i chassi fån början men som de flesta bilar
tryggt understyrda.

Börja med krängare först.

_________________
Christian Lindblom
Citera
Skruva banåkabil
Coilovers VS justerbara k-hämmare
573 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande