Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
859 besök totalt |
Hjulinställning i Stockholmstrakten
Jag ringde NB på Birger Jarlsgatan igår angående hjulinställning på min Miata, dom skulle ha från 595:- för en toe-justering fram, upp till maxtaket som var 1495:- för 'hela paketet'. Eftersom jag troligtvis ska ha 'hela paketet' så undrar jag om någon har tips även på övriga ställen att göra inställningen på? gärna prisvärt, men givetvis också seriöst... Jag ska alltså justera caster, toe och camber fram samt toe och camber bak i samband med att jag byter till R-däck. _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||||
VIANOR i Huddinge 08-7116026
Skitbra att ha å göra med, kostar 500kr för fram och 700kr för fram och bak. Inte allt för vanligt med trevliga däcknasare. ![]() _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||||
och gör jobbet BRA. Hittar de dåliga spindelleder etc avbryter de, kontaktar dig om de ska byta dessa på timpenning innan justeringen fortsätter istället för att göra klart ett jobb som sedan försvinner en vecka sedan... _________________ Roland Johansson |
||||
De måste jag testa ! Var på Vanadis Gummi förra året. Visst, de hade bra utrustning och kunde justera camber och toe fram och bak men de VISSTE inte hur man justerade caster .... ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Re: Hjulinställning i Stockholmstrakten
Vet du vad du skall ha för vinklar? De som står i boka brukar vara högst olämpliga för banåka. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
859 besök totalt |