Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bygga avgassystem
743 besök totalt
Balazs 911
Luxembourg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Bygga avgassystem

Jag tänkte anlita någon till att kröka ihop ett schysst avgassystem till Porschen (911 från 86). Jag har kollat in på Cargraphic och FVD men vet inte om det är mycket valuta för pengarna så att säga . Har även ringt till Ferrita i Sverige men då måste jag upp med bilen (300 mil tur och retur) och det är lite väl tradigt > även om priset på 9000 kronor är helrätt. Är det någon som kan fixa detta eller komma med bra tips (även itresserad av begagnat).

Mvh,

Balazs

Här sen Feb 2003

Du är lite otydlig.

Först: vilken sorts "911:a" är det...Carrera eller Turbo?

Sen är det oklart vad du anser att vara ett "avgassystem"...är värmekammare inräknade eller inte?

om bilen är en Carrera och du inte tänker byta värmekammare mot headers så är det smidigast att köpa ett färdigt kit som innehåller alla delar och passar rakt av. SSI och Bursch faller mig på tanken...

Luxembourg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Har du något länktips där jag kan finna dessa system? Bilen är en vanlig Carrera på 231 hk. Bilen körs iofs bara på sommaren och jag har klurat lite på värmekamrarna....Funderar också på att bara köpa en slutljuddämpare och nöja mig med ett skönare ljud men jag vet inte riktigt hur jag ska göra

KN filter och dylikt sitter jag också och klurar på men jag är en riktig nybörjare på området som du märker så jag vet inte riktigt vad det skulle göra för skillnad....

mvh,

Balazs

743 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande