Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1360 besök totalt |
honda integra
Tjenare hur tror ni en integratype-r går på bana sitter i bilköpar tankar och har ju vissa svåra alternativ en T5r eller en intergra type-r bl a dessa är ju ganska så olika bilar men eftersom jag inte har några krav på vad bilen ska ha för användningsområden mer än att gå fort så är det svårt hondan är väl dyrare att trimma än en volvo!... några tips vad det finns för +/- med de bägge i övrigt. _________________ Tobias Eriksson |
||
Frågan är inte ens liiite svår att svara på...
Skit i trimmet och satsa på väghållningen... Börjar du med Vofflan har du en seg väg att gå...och Hondan kommer atntagligen vara snabbar original ändå. Framförallt...i Volvon kommer du ALDRIG få ngt som liknas vid ståpäls, varesig pga motorn eller i kurvorna, men i Hondan... ![]() Hondan är en av de bilar som fått absolut bäst kritik vad det gäller vägKÄNNSLA och underhållningsfaktor den senaste tiden. Så glöm nu Volvon för all framtid och köp en Honda...eller varför inte kolla in den nya Mini:n... DET är nog det roligaste som producerats på senare tid. Riktiga män gör det i kurvorna med låg effekt... ![]() |
||
om du tvunget skulle köpa en volvo så satsa på 850R istället för T5R (någon årsmodell senare) den har diffbroms (en klen sådan som tydligen lätt går sönder men endå!). Men som alla andra skrivit, vill du ha skoj på banor så kan du nog räkna bort volvon, den är säkert bekväm och snabb på raka breda motor och landsvägar. Integra är nog en mycket trevligare svängarbil, jag tänker köpa en så fort häggenäs vaknar och jag får mina peeengar!!
![]() edit: förresten! ta en titt på forumreglerna också, du måste ha ditt namn med i signaturen eller som nickname! _________________ Pontus Fyhr |
||
På bana är inte det viktigaste att ha mest motoreffekt och Integra har nog ett av de absolut bästa chassin som sålts som standard på en bil för aktiv körning så valet är ganska lätt i mina ögon. Integran ser dessutom ganska bra ut!
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re: honda integra
Volvo + Tyst Bekväm Goda utrymmen Säker Stark och smidig motor Volvo - Svänger dåligt Tung Fel motor och drivlina för bana Honda - Bullrig obekväm Tillräckliga utrymmen Honda + Svänger bra Lätt Rätt motor för bankörning Bilarna är ju två i princip diametralt motsatta bilar. Om du inte av någon outgrundlig anledning prompt måste välja mellan dessa bilar måste det ju finna någon annan bil på skalan där emellan som är en lämpligare kompromiss om Hondan är för extrem. T.ex forumschefens BMW M3 E36 4-d Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Förmodligen inte dyrare än än trimmad volvo som ska köras på bana. Volvo 5-cyl är ju inte kända för att ha växellådor som tål hur mycket som helst. Jag tror nog att M3:an blir billigare eftersom den förmodligen är mer stryktålig vid bankörning. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Ähh, det är bara att bygga om lite så blir nog Volvon snabb också. Det finns väl några halvhyfsat snabba Volvo i ERF och SLC, eller varför inte den gamla BTCC-kombin...
![]() Här är ett tips på hur du får i en BMW-Getrag-låda i en Volvo: http://home.online.no/~o-gausta/g.ht Men om man inte tycker att det roligaste som finns är att riva ur alla inredning och annat onödigt som väger, diffad bakaxel, ny låda, samt förstärka chassit, bygga nya hjulupphängningar och bromsar(som ändå är rätt OK på Volvon), så är nog inte Volvon nåt höjdarköp om man vill köra snabbt på bana. Men med rätt attityd(och plånbok) blir de flesta bilar snabba med tillräcklig mängd justeringar. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1360 besök totalt |