| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ackerman...
|
716 besök totalt |
|
Ackerman...
På locostforumet blev jag rekomenderad att fråga här. Jag har råkat köpa en SAAB 900 turbo som tyvärr var genomrostad i chassit men pigg i motorn så jag började fundera på om man skulle bygga sig ett nytt chassi och flytta över motor och hjulupphängning. Eftersom jag är en underlig person tänkte jag faktiskt ha motorn fram med drivning på framhjulen (fördelar som bättre innerutrymmen och lägre vikt är trevliga och jag tänkte mest ha den som gatbil). Nu är den ju donatorbilen i original ganska lång så om jag ska bygga en tvåsitsig behöver hjulbasen kortas en hel del (jag kan iofs behålla den och bygga en 2+2). Nu undrar jag hur pass mycket det kommer att ställa till det för ackermaninställningarna. Behöver jag anpassa för den ändrade hjulbasen eller går det bra ändå? Jag fick också tipset att använda hjulspindlar från en 99:a eftersom de har skruvad styrarm som man enkelt kan byta. Monterar jag då armarna i en vinkel och anpassar styrarmarna till det? _________________ Staffan Vilcans 99L -73 900T8 -82 900i -88 |
|
Du behöver inte göra någonting.
Är det enkelt att åtgärda....så kan du justera.......men det är inte nödvändigt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
![]() |
Skruva banåkabil
Ackerman...
|
716 besök totalt |