Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Green Stuff, har jag blivit lurad?
1109 besök totalt
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Jag skulle köpa lite bättre belägg till tillochfrånjobbetbilen (hade tröttnat på att behöva byta mer än en gång per år).
Då tillochfrånjobbetbilen är en bil som ingen har kommit på idén att åka fort med, gick det inte att få tag i några riktiga belägg, utan det enda som gick att uppbringa, som var bättre än original, var EBC Green Stuff.
713 SEK skulle broms och son ha för dem, och det tyckte jag väl att det kunde vara värt, att slippa byta så ofta. Döm om min förvåning då broms och son, då jag skulle hämta ut beläggen, ville ha 713+moms dvs. 890 SEK!
Det fick han självklart inte, men nu undrar jag, är Green Stuff så himla dyra, eller försökte de att blåsa mig?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Uppger man pris utan moms tycker jag det låter som dom har försökt blåsa dig. Om beläggen är bra eller ej är ju en annan fråga. Jag har haft greenstuff på 2 olika bilar och i den ena gick det inte att få dom varma vid normalkörning och man fick då trampa som en liten blå på pedalen för att det skulle stanna. Det är väldigt jobbigt på en bruksbil men på en banbil kan man leva med det.

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Priset låter rätt rimligt så blåst hade du nog inte blivit.
De priser jag sett ligger mellan 800-1200 kronor beroende på
bilmodell. Lite fult att inte ange inkl. moms när det är
privatpersoner man säljer till.

Uppsala
Här sen Feb 2003

Du har blivit lurad: av Greenstuff marknadsföring. Dom är enligt mitt tycke ännu mjukare än orginalbeläggen vilket får dom att "bita bra" under stadskörning vilket vanlig bonnsvensson förknippar med bra "belägg"...

Köp motsvarande "TX" (Textar) -variant av dina orginalbelägg på mekonomen så kommer du att vara mycket nöjdare. Dom brukar kosta runt 7-800:- och används av taxibilar, just för att slippa byta dom för ofta...

1109 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande