Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1185 besök totalt |
Var kan jag köpa däck i anslutning till Ringen
Kommer att behöva köpa nya däck när jag besöker Ringen i påsk. Det ideala är någon som kan förse mig med MPSC däck på plats och är öppet under påskhelgen. Har skickat mail till Ring Racing, men inte fått något svar ännu. Vad finns det för andra kandidater ? _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Manthey kan nog fixa fram däck. De brukar inte ha Michelin men om du kontaktar dem i god tid kan de kanske ordna.
I Mayen (25 minuter bort) finns "Reifendienst Mayen", där har jag själv handlat Michelin cup däck. De måste också beställa och har några dagars leveranstid. Googla så hittar du dem nog - ligger på Koblenzerstrasse om jag minns rätt - de talar bara tyska. När du säger "under helgen" så räkna med att tyska företag har stäng alla helgdagar i påsken. Ring Racing lär väl dock vara i farten antar jag. Kanske är det billigare/enklare att handla däcken i Sverige och skicka ner dem till Tyskland??? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Hallå Anders ![]() Ja, det är nog en bra lösning att köpa däcken här och skicka dom till Ring Racing om dom nu balanserar däck. Ska se om jag får tag på dom idag. Anders, ska du ner till påsken ? _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Jag och familjen har bestämt att vi skall åka men just nu ligger jag efter med jobbet i ett stort projekt och det är ju bara några veckor kvar... ![]() Hoppas kunna reda ut det i alla fall - längtar verkligen! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Låter som en mycket bra plan - men jag hoppar nog över sladdandet i just Schwedenkreuz! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1185 besök totalt |