Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Var kan jag köpa däck i anslutning till Ringen
1185 besök totalt
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Kommer att behöva köpa nya däck när jag besöker Ringen i påsk.
Det ideala är någon som kan förse mig med MPSC däck på plats och är öppet under påskhelgen.
Har skickat mail till Ring Racing, men inte fått något svar ännu.
Vad finns det för andra kandidater ?

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Manthey kan nog fixa fram däck. De brukar inte ha Michelin men om du kontaktar dem i god tid kan de kanske ordna.

I Mayen (25 minuter bort) finns "Reifendienst Mayen", där har jag själv handlat Michelin cup däck. De måste också beställa och har några dagars leveranstid. Googla så hittar du dem nog - ligger på Koblenzerstrasse om jag minns rätt - de talar bara tyska.

När du säger "under helgen" så räkna med att tyska företag har stäng alla helgdagar i påsken. Ring Racing lär väl dock vara i farten antar jag.

Kanske är det billigare/enklare att handla däcken i Sverige och skicka ner dem till Tyskland???

Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Manthey kan nog fixa fram däck. De brukar inte ha Michelin men om du kontaktar dem i god tid kan de kanske ordna.

I Mayen (25 minuter bort) finns "Reifendienst Mayen", där har jag själv handlat Michelin cup däck. De måste också beställa och har några dagars leveranstid. Googla så hittar du dem nog - ligger på Koblenzerstrasse om jag minns rätt - de talar bara tyska.

När du säger "under helgen" så räkna med att tyska företag har stäng alla helgdagar i påsken. Ring Racing lär väl dock vara i farten antar jag.

Kanske är det billigare/enklare att handla däcken i Sverige och skicka ner dem till Tyskland???

Hallå Anders
Ja, det är nog en bra lösning att köpa däcken här och skicka dom till Ring Racing om dom nu balanserar däck. Ska se om jag får tag på dom idag.

Anders, ska du ner till påsken ?

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Staffan Bergholm skrev:

Anders, ska du ner till påsken ?

Jag och familjen har bestämt att vi skall åka men just nu ligger jag efter med jobbet i ett stort projekt och det är ju bara några veckor kvar...

Hoppas kunna reda ut det i alla fall - längtar verkligen!

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

Bromma
Här sen Dec 2002

Mattias Bratt skrev:
Annars e ju Kristiflygare en kanonhelg om man kan stå ut med köer...Dra ned då åxo Anders
Ryanair bokat + en polo hyrbil(endast vid sidan av banan), kultur om man skulle få se den gule faran svepa SX med lite lätt sladd

Slipper du ju stressa ang. projektet med

Låter som en mycket bra plan - men jag hoppar nog över sladdandet i just Schwedenkreuz!

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

1185 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande