Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: 4G63 orginal motor. passar bla. EVO1-3, eclipse medflera
910 besök totalt
PevAB
Halmstad
Här sen Feb 2006

Trådstartare

Jag har en orginalmotor till en EVo 1:a liggandes om det är någon som är sugen. Bilen har under min tid som ägare (sedan jan 2003) gått orginal sånär som på 3"catback och öppet filter. (0.9bars laddtryck)
Toppen renorverades i början av förra sommaren och har gått 350mil sedan dess pga två brända avgasventiler.

det som gjordes då var byte av dom 2 ventilerna, uppmätning och inslipning av samtliga insug/avgas.

ny toppackning och kamrem givetvis då också.

Motorn i övrigt har gått ca 12.000mil (det som står på mätaren)
Kvitto finns givetvis på renorveringen. (6300kr inkl moms)

Motorn är komplett sånär som på att generator, termostathus, vattenpump, oljefilterhus och startmotor kommer flyttats till min nya motor. grenrör, turbo, spridare, LMM, osv sitter på.

edit: nu har jag bestämt mig för att köra sprut på min nya motorn så nu följer även styrbox osv med.

Motorn kan provstartas och provköras i Falkenberg när som helst men snart kommer den åka upp till Uppsala och där kan den endast ses på SJ-pall.
Jag kan ju filma en uppstart, varmkörning och ett par repor för den som har långt hit och kolla på den. Detta kan isåfall tas över pm.

Detta är den ultimata lösningen på dig som vill trimma din EVo 1-3 men inte kan vara utan motorn i 4veckor.

köp min motorn, trimma den och sälj din egen motorn när du bytt ut dom.
på det viset får du ju tillbaka dom pengarna du köper min motorn för.

pris: 14500kr bvsa.

mvh Jimmy

edit: telefonnummer; 0705-428068. Jag nås bäst mellan 15.00-01.00 då jag jobbar under den tidsperioden.

910 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande