| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Burstoppning i Sthlm?
|
4261 besök totalt |
|
Re: Burstoppning i Sthlm?
På Internet. Det finns i Stockholm också har jag hört.
www.dalhems.com Annars vet jag faktiskte inte om det finns någonstans i Stockholmsområdet där man kan få klämma och känna på grejerna. |
||
|
Jag köpte min burstoppning på Persåkers Speed Shop som nästan ligger i Stockholm..
Kan rekommenderas, supertrevliga och bra service! http://www.nitroz.se/persaker/ _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||
|
som sagt närmsta rörpulare har så de funkar, om du ska ha fiagodkänd så är det bara å öppna plånboken då dom e svindyra. annars så har guss i gustavsberg en bra rörstoppning som jag har, ska tydligen inte brinna eller nått sånt utan om de skulle bli brand så smälter det eller nått kommer inte ihåg då de va ett år sen, betalade 200kr för en bit tro ja men kommer inte ihåg om den 1m eller 2m, men då känndes de billigt så de var säkert 2m
_________________ Andreas Linden |
||
|
Var hos den lokala vvs firman och dom hade 35mm o 42mm innerdiameter på isoleringen. Diametern på rören är 38mm. Är det ok med en liten glipa eller ska man skära i den som är större?
_________________ Henrik Almroth BMW 1602 -73 projekt |
||
|
Vilka delar av buren skall skyddas? De rören som jag kan komma i kontakt med är hjälmkrossarstaget, sidosträvan samt översta dörrsträvan men hur är det med huvudbågen (sitter ca 10-15cm framför den) och toyotastaget?
_________________ Daniel Sundström |
||
|
Jag köpte min hos Kuntze (bra men dyr).
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Re:
Exakt. Kan väl klassas som "hjälmskydd" så man slipper repa hjämen när man kliver i och ur... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Re:
TR 5.8.3.5 Skyddsstoppning av rör: På de ställen där förarens/kartläsarens kroppar kan komma i kontakt med skyddsburen, ska brandsäker stoppning monteras som skydd. Där förare/kartläsares hjälmar kan komma i kontakt med buren ska stoppningen överensstämma med FIA Standard 8857-2001, typ A (se technical list no 23 "Rollcage padding homologated by FIA")... _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Burstoppning i Sthlm?
|
4261 besök totalt |