| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var hittar jag delar till ett 4" sidepipe?
|
846 besök totalt |
|
Ska ha en sidepipe på mitt sevenbygge. Tanken är att den ska "coatas" mattsvart. Jag hade tänkt ha den i 4", ca 120cm lång, och bygga en egen ljuddämpare i den typ 2.5" fullflödes. Men var hittar jag tunnväggiga 4" rör och 90 graders böjar? Helst i Göteborgstrakten. En till fråga, hur skulle pulverlack hålla rent värmemässigt? Har lästa att coating stänger inne värmen, det är ett klart + då jag stiger ut på samma sida som den sitter. Räcker med de brännmärken man fick av moppen som ung
Är det närmaste stället som coatar, det i uddevalla, jag läst om någonstans? |
||||
|
Re: Var hittar jag delar till ett 4" sidepipe?
Hornbach, för du beskrev just ett stuprör i plåt exakt.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re: Var hittar jag delar till ett 4" sidepipe?
Har faktiskt tänkt på det oxå. Men det svåra är att hitta obehandlade såna. Plastfärgen som sitter på lär flagna fort. Sen är de lite väl tunna tror jag. Kan de vara 0,6-0,7mm gods? Man vet hur lätt man gör bucklor i såna rör. |
||||
|
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
Jo, jag har sett dom, men 1000:-/metern är lite överkurs. samt 630:- för böjarna. Ringde Hansen racing i sthlm, de hade faktiskt i vanligt bonnstål för 180:-/m och en 180 gradersböj för 560:-. Men då tillkommer en hel del frakt. så jag tänkte om det fanns i göteborg el dess närhet. |
||||
|
www.rakaror.se Har en del rör också
Har dock inte 4 tums på hemsidan men det är väl bara att slå dom en signal. _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
846 besök totalt |