Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (4151 totalt) |
Jaha jag kanske skulle presentera projektet som jag har byggt på till och från under ett par år nu.
Jag är i full gång med att bygga mig en Seven, med chassie från Estfield. Motor från Honda Superblackbird som ska utrustas med torrsumps smörjning. Fälgarna är 3-delade Compomotive 13 tummare, 8"fram & 10" bak. Bakaxeln kommer från Fiat 124 sport coupé, med diffbroms. Rattstången består av delar från 3st Fiatmodeller ( Uno, Panda & Tipo). Jag har precis klarat av SFRo besiktning nr:1 och rivit ner bilen och blästrat & lackat chassiet, så nu får man äntligen skruva tillbaka delarna "på riktigt". / Henrik ![]() _________________ Henrik Bergsten |
||
Svettiga bakfälgar
![]() Hur gör du med karossen, följde den med ramen eller blir det egentillverkning? Har annars en komplett kaross till en Westfield till övers, inte mycke som stämmer kanske men är man duktig me glasfiber så... Lycka till! _________________ Andreas Lydig Lotus Elise S2 -01 SÅLD! Westfield Seven 2.0T -03 SÅLD! BMW 323Ti -00 SÅLD! |
||
|
||
Karossen blir egen tillverkning, skärmarna och noskonen har jag tänkt att göra i kolfiber så småning om , men till att börja med så blir de i glasfiber lackade svarta, man måste ju bli klar någon gång. Resten av karossen blir i aluminium, blank eller borstad. _________________ Henrik Bergsten |
||
Här kommer lite fler bilder. Jag vet inte riktigt när jag blir klar, men jag ska ivarjefall ta den till någon bana eller liknande i sommar för att provköra den, sen är det ju en del jobb med att bli färdig med varje liten detalj och att få den bullertestad, och besiktad, så vi får se hur mycket tid jag får i sommar. ![]() Chassiet hämtat från pulverlackering idag, ser ju ut som man precis har börjat men nu är det bara att skruva tillbaka allt som man har passat in och byggt fästen för ![]() ![]() Tank placering ![]() Pedalstället i aluminium ![]() Avgasröret,rostfritt med kolfiber-ljuddämpare från R1:an _________________ Henrik Bergsten |
||
Nu har jag monterat torrsumpstråget och pumpen, samt lyft tillbaka motorn i chassiet, imorgon ska torrsumpstanken, kylaren & backväxellådan på plats.
Med torrsumpen vinner jag ca 80mm i markfrigång ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Bergsten |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4 besök senaste veckan (4151 totalt) |