Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-03-25 Clipsal 500, Adelaide/Australien
1423 besök totalt
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374


Trådstartare
Ja, nu i dagarna är det som förr var ett F1-lopp men vars huvudattraktion numer är V8 Supercars då Melbourne knyckte F1-loppet.

Har otroligt mycket skoljobb att göra för tillfället så det var osäkert om jag skulle iväg överhuvudtaget men så ringde en kompis och hade fått fribijetter. Tyvärr var det då redan eftermiddag så vi såg bara de sista 15 varven av V8 Supercars men det var ändå roligt att se. De här bilarna är rätt brutala... Smäller som attan vid varje växling, lite action hela tiden

Sen blev det Carrera Cup, Ute-racing (pickuper!) samt till sist Muscle Cars vilket var ungefär som RHK slog ihop ett gäng klasser. Allt från väldigt pigga Mustanger till Minis. Blev inga vettiga bilder på nån av dessa klasser tyvärr, vi hamnade alldeles för nära banan.

Tyvärr är bilderna rätt tråkiga då våra platser inte var de bästa. Hade bara General Admission-biljetter och var där sent så läktare kunde man glömma... Men hoppas nån uppskattar ett par bilder av racing från downunder












Ja, man rejsar alltså med pickuper. Och då kan det gå så här

Edit: , efter nästan fyra månader har jag visst fortfarande inte lärt mig vilket år det är nu. Ändrade datum nu
Citera
Eftersnack
2006-03-25 Clipsal 500, Adelaide/Australien
1423 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande