Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Anlägga en motorbana, behöver hjälp
1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (20468 totalt)
Patrick P931
Danderyd
Här sen Mar 2006

Trådstartare

Hallå!

Det här är mitt första inlägg på detta fina forum. Jag har dock varit inne och läst under åren! Några kanske känner mig från PCS, andra från olika "rakt-fram" evenemang då jag har provat både svänga och rattlås. Jag var även med och startade upp KTH Racing.

Jag behöver Er hjälp nu.

Jag tänker bygga en motorsportanläggning nära Stockholm. Det kommer vara både en svängabana med 12 m bredd samt en 201 m strip.

Jag kommer behöva ha lite dokument med mig till banken, bland dessa behöver jag brev från motorklubbar där det står att detta är mycket intressant och att man har för avsikt att använda sig av min anläggning. Vi vet alla att efterfrågan är enorm, det gäller nu att förklara detta till banken.

Så, alla mina kära motorsportvänner, har ni kontakter inom klubbarna behöver jag lite hjälp nu. Jag behöver namn och telefonnummer till ordförande.

Jag har mail: p924turbo@hotmail.com
Jag har tel: 0735-000 888

Det vore även kul med lite partners i projektet, till skillnad från många andra projekt har jag tillstånd klara.

Patrick

Tokholm
Här sen Jan 2003

Det här låter för bra för att vara sant (det är nog ett sån't där Botswana-brev eller vad det nu heter).
Men om det, mot all förmodan, skull vara hjultomten som är ute och sladdar så heter Alfa-klubbens ordförande Annica Nilsson och nås på: ordforande@alfaromeo.org

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Opel sport club:
ordförande Ingmar Truedsson ingmar@Opelsportclub.com

Västerås
Här sen Sep 2004

Får nog hålla med ice lite där. Lite för bra för att vara sant

Men jag kan nog nästan garantera att Locostsweden.se ställer sig bakom projektet ifall det blir verklighet.
ordförande f.n är Tommy Borg och kan nås på ordforande@locostsweden.se

Rullen
Uppsala
Här sen Sep 2005

tänkte på att det är ganska många steg och har ni fått tilständ så borde ni ha ett uttänkt utsende och planering på vart det ska byggas så jag undrar om du har lite mer information om era ideer ?

sen så ska förhopningsvis Viking Park börja byggas under året och det är inte så långt från stockholm men sen så kan man ju bygga med olika ekonomi för jag tror att det var runt en miljard kr som de räkna med att vikingpark skulle kosta innan det börjar gå runt (finns tråd om det här inne)

Skänninge
Här sen Maj 2003

Miljövännerna och bullermotståndarna brukar väl vara största hinder tillsammans med de som hellre vill bygga ännu en golfbana på samma mark

Men stöd är gratis och det får du givetvis.

Peugeot sport clubs ordförande heter Eri... visst i tusan.. är jag

Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003

Saab Turbo Club of Sweden är en trevlig klubb som gillar banträffar! ordförande heter Johan Sonesson och nås på: president@saabturboclub.com

Mvh Jonathan

Citera
Patrick P931
Danderyd
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Tack för alla svar!

Det känns riktigt spännande. Motorklubbsordförande kommer få ett brev från mig förhoppningsvis under helgen där jag förklarar lite närmare.

Rullen: än så länge vill jag inte dela med mig av allt för mycket information. Men, jag söker naturligtvis samarbetspartners, det är rätt mycket jobb för mig just nu.

Jag kan dock dela med mig av att det är något mindre pengar involverat än hos Viking Park.

Det enda som kan vara lite knepigt är bullernivå, kommun kommer att följa riktlinjer satta av naturvårdsverket. Hur sannolikt är det att man överskrider dessa? Någon som har erfarenhet?

http://www.naturvardsverket.se/dokument/lagar/foreskri/snfstext/nfs200 . . . .

Patrick

Skänninge
Här sen Maj 2003

Hmm, ska du massmaila så fungerar ju inte "mail"-knappen i rejsa som tur är (av spam-skäl)

Men eric[a]peugeot-sport-club.com fungerar fint.
byt [a] mot @ thumbs up

Citera
Patrick P931
Danderyd
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Behöver hjälp på fler ställen.

Jag har fått ett pris på asfalt, 80 mm tjocklek, 50 mm grövre undre beläggning och 30 mm finare slitbana. Den ska hålla i minst 10 år innan den kräver omasfaltering. Asfalten i slitbanan är "upp till 11 mm", dvs. liknande sådan asfalt man brukar ha på garageuppfarter.

Jag måste få kontakt med någon med koll och fråga om "upp till 11" är ok asfalt eller för fin?

Exakt vad för typ av asfaltsbeläggning har man på en motorbana?

Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005

Re: Anlägga en motorbana, behöver hjälp

Patrick P931 skrev:
Hallå!

Jag behöver Er hjälp nu.

Jag tänker bygga en motorsportanläggning nära Stockholm. Det kommer vara både en svängabana med 12 m bredd samt en 201 m strip.

Jag kommer behöva ha lite dokument med mig till banken, bland dessa behöver jag brev från motorklubbar där det står att detta är mycket intressant och att man har för avsikt att använda sig av min anläggning. Vi vet alla att efterfrågan är enorm, det gäller nu att förklara detta till banken.

Så, alla mina kära motorsportvänner, har ni kontakter inom klubbarna behöver jag lite hjälp nu. Jag behöver namn och telefonnummer till ordförande.

Det vore även kul med lite partners i projektet, till skillnad från många andra projekt har jag tillstånd klara.

Patrick
Bra initiativ! thumbs up
Jag har vidarebefodrat informationen till Club Alfa Romeos ordförande.

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Du har email från BMW Sport Club.

MVH,
Måns

Stockholm
Här sen Dec 2004

Låter helt sjukt bra!

Fet tumme upp!

MVH Erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004

Skicka ett mail till Audi Club Schweden's ordförande. : lasse@audiclub.se

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Patrick,
Gör inte något utskick imorgon!
Det är nästan så jag tror du läst en dag fel i almanackan...

Danderyd
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Hehe, jag gör utskicket på måndag.

Tack för alla adresser!

Patrick

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

GTI-klubbens styrelse:

vw@gtiklubben.nu

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Hör med porscheklubben. Dom är ju aktiva på bankörningsfronten. Jag försöker leta fram en mailadress. Om inte någon annan har någon ?

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Hur är det tänkt med racing. Det borde ju om inte annat vara väldigt lurativt att köra racing såpass nära stockholm med tanke på publik och dyl..

prova på inof@porsche.nu , Där borde nån kunna hjälpa dig. Åtminstone skicka mailet åt rätt håll.

Sen undrar jag hur det är med sponsorer ?. Borde ju också underlätta om man tänker på placeringen, eller ?

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Miataklubben

Johan Eriksson
chairman@miata.se
0702-837900

NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003

Re: Anlägga en motorbana, behöver hjälp

TJo

En fundering... vet inte om det är intressant men ändock en fundering. Antar att du hört talas om Björkvik Ring. Ring Perra och säg att du vill köpa hela rasket så att det händer något. Bra utgångsobjekt med nära till det mesta. De som äger det nu verkar inte vara motiverade nog att få fart på byggandet. =(

www.bjorkvikring.se

Bra initiativ och lycka till!

Patrick P931 skrev:
Hallå!

Det här är mitt första inlägg på detta fina forum. Jag har dock varit inne och läst under åren! Några kanske känner mig från PCS, andra från olika "rakt-fram" evenemang då jag har provat både svänga och rattlås. Jag var även med och startade upp KTH Racing.

Jag behöver Er hjälp nu.

Patrick

Allmänt banåkaforum
1, 2, 3, 4, 5   >>
4 besök senaste veckan (20468 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande