| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
säljes. volvo 242 -75 TURBO
|
1568 besök totalt |
|
Säljer min volvo 242 pga plats, tid och intressebrist. Bilen är på pappren en 75:a men är ombyggd till en 85:a. vitsen med 75orna är som du säkert redan vet förmånerna vid besiktningstillfället. tex inga avgaskrav och självklart är det ju ingen nackdel att dom också är skattebefriade. Invändigt är den rätt tom eftersom jag tänkte måla om den helt och byta inredning. praktiskt taget det enda som är kvar är baksätet och instrumenteringen. Den är även utbytt mot GT-instrumenten, dvs svarta med gula mätartavlor och mindre tråkigt typsnitt. bilen är utrustad med taklucka, elhissar och centrallås. dörrsidorna är, enligt mer insatta personer, väldigt sällsynta. kan stämma för jag har då aldrig sett några liknande volvo-sidor förut. över till det som man hatar, men får acceptera på gamla bilar....rosten. blev dock häpen när jag köpte den själv över hur lite gravrost det är på den. praktiskt taget bara ett hål i golvet i baksätet. har en sprillans plåt som är bockad för att sitta där, så det är bara att kapa ur och svetsa dit. övrig rost är enbart fläckvis ytrost som förmodligen bara är att slipa bort. motorn är av mod b21 med volvo-sport R:s turbokonvertering.. tror att rätt benämning på motorn är b21at och ska landa på runt 140-145 kusar utan IC. sitter dock en sådan monterad i grillen. 5-växlad låda (4 + OD) Utvändigt sitter det ett kjolpaket a la 80:s style som behöver viss fiber och spackling. sitter även en zender-vinge som säkert är från samma årtionde på bagageluckan. rätt "old school" utseende blir det på bilen med allt på, men då är det ju desto roligare att lämna japanska plastraketer häpna vid rödljusen. bilen bör betraktas som ett ej slutfört objekt eftersom den ännu inte är i besiktningsbart skick. säljes till högstbjudande! Farbror joakim kan redan nu fetglömma att höra av sig! intresserade av bilder eller bara vill höra mer så maila till mig eller ring på 070-327 42 53. /svenne _________________ Erik Sandström |
![]() |
SÄLJES
|
1568 besök totalt |