| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 323i -85 SÅLD
|
1014 besök totalt |
|
SÅLD Tjo! Nu är jag trött på att trängas i min lilla E30, så nu säljer/byter jag den till fördel för E34
Snabbfakta BMW 323i -85, 4-dörrars M20B23 2315cm3 rak sexcylindrig välljudande M20 på 105kW/143hk/205nm Manuell 5-växlad låda, Ej servo Ingen kat här inte
17600 mil i skrivande stund Svsåld... 1 ägare 1988-2005 Sonderausstattung är värmeskyddsglas runtom, taklucka elektrisk, elhissar fram, sitthöjdsjustering förare/passagerare, Sverige-utförande (nackstöd bak m.m.)... Ja, kamremmen är bytt... Och det i december 2005 vid 17100 mil.. alltså >5000 mil tills nästa byte. Även spännrulle och vattenpump bytt i samband med detta. Så även oljeservice Valvoline Maxlife+MANN filter, ny olja växellåda Red Line MTL samt 75w90 i slutväxel. Eftermonterad utrustning är en original BMW sportratt i läder och en Blaupunkt kassettradio som fungerar lite sisådär. Interiört är inredningen hel och fräsh utan fläckar eller revor. Går bra maskinellt, chassit känns friskt, drivlina och motor likaså. Fel som jag känner till är rost i nederkant på passagerardörr fram och bakluckan. Tempmätaren fungerar periodiskt (dock inget problem med motortempen i sig!) och elhissarna vill inte röra sig. Klickar inuti dörren så gissningsvis behövs något smörjas. Övrig el såsom värmestolar, värmeslingor bakruta, taklucka m.m. fungerar klanderfritt. Besiktigad är den till september och skatten är såklart betald. Prisidé 13.000kr eller byte (med ev mellanskillnad) E34 518i-520i (24v) Min mail är olof@ovenholm.net. _________________ Olof ovenholm |
![]() |
SÄLJES
|
1014 besök totalt |