Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1380 besök totalt |
Turistkörning i mörker?
Som rubriken lyder, har det förekommit? Är det buller eller säkerhet eller både och som sätter stopp? Lite spännande att köra i mörker vore det... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Re: Turistkörning i mörker?
Precis! Jag tycker att det vore den ultimata körupplevelsen att få bränna på i nattsvart mörker! Ända sedan jag första gången provade på att köra enduro på natten, har jag längtat att få köra bil på bana med helljuset påslaget! Ascoolt! Skönaste körupplevelsen på landsväg är ju att få åka ensam (plus älgar...)på landsväg med helljus och schysst musik i högtalarna! Dessutom ser det ju ballt ut med rödglödande bromsskivor i nattmörkret... Le Mans rules! ![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||
Ringen är alltså inte annorlunda än de flesta andra banor i det avseendet... Ett undantag är ACR, men där är det ju ljust hela tiden... ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Is/vinter racing brukar ju arrangeras ibland, då bör man klara mörker utan att det för den skull blir så sent att bullerreglerna sätter stopp. iaf norröver. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Det vore klart kul att få köra runt nordslingan i mörker!
![]() ![]() En klar utmaning! ![]() En svensk som varit med på Scuderiakurserna redan på 60- och 70-talet berättade en gång, att dom brukade smita in på banan kvällstid och köra. På den tiden var det häckar istf armcoräcken runt banan. Plötsligt såg han hur bakljusen på bilen framför bara försvann. ![]() Bilen hade gått rakt igenom häcken och häcken hade slutit sig som en port efter honom. om dom någonsin hittade den försvunna bilen framgick inte av historien. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1380 besök totalt |