Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2006-07-21 Mittsverigebanan Härnösand | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11166 totalt) |
Locostsweden & Porsche Club Sverige & Mattias Hedlund inbjuder till märkesobunden banträff/förarövning
Plats mittsverigebanan 8km söder om Härnösand Datum 21 Juli Tid12-18 00 Banansvariga www.maxspeed.se de håller i arrangemanget och instruktörer under dagen. Här kommer program: När alla anlänt hälsar vi välkomna till Mittsverigebanan och berättar om evenemanget. Fika finns att köpa för de som önskar. Kul teori om förarutveckling och konsten att köra på racerbana. Utbildningsövningar på racerbanan i egen bil och med våra instruktörer. Vi använder oss av en metod från Porsche Club America för utveckling av förare och det innebär att alla börjar på Rookie-nivå och kör med instruktör. Efter godkännande från instruktör (evaluering) flyttas du upp i nivå till Intermediate och då får du köra själv utan instruktör. För att komma till nivån Advanced har vi ett program med punkter att träna på och vi gör en evaluering med instruktör. Vi vill betona att vi arbetar intensivt med alla så att man minst når Intermediate innan dagen är slut och att alla får ett enkelt förarbevis som gäller vid våra andra förarträningar. Gott om körtid bjuds det på under dagen Mat finns att köpa mitt på dagen Sedvanliga krav ställs på bilar och förarutrustning (hjälm och heltäckande klädsel) tänk på att banan kräver en hel del av dina bromsar Hjälp med att fixa boende kan ges om Du gör tidig anmälan! Prislista: Teori och förarkurs 500 SEK+moms per person som är en obligatorisk avgift för de som deltar. Betalning skall ske i förväg på lämpligt sätt. Fika och godis finns att köpa i depåserveringen under hela dagen. Anmälan bör ske senast 10 Juli Anmälan/kontakt: hedlund_mattias@hotmail.com 0611 31344 070 2160825 Väl mött på banan Mattias Hedlund locoståkare kan få info genom Anton Sandström 070-6883373 antonnr1@hotmail.com Porsche Club Sverige åkare kan få info av Anders Mattsson 070-6905025 anders.mattsson@metso.com Ett par bilder från förra sommaren av Niklas Falk |
||
Hmmm... Motsvarande träff förra året var ju jättetrevlig
Har inte spikat mitt sommarschema än, men den här träffen ska jag nog försöka åka till, trots att den är på min födelsedag... Återkommer med anmälan om ett par veckor ifall det inte krockar med något annat... _________________ Mattias Meldert |
||
Ska försöka hålla med samma boende för intresserade... har ju fått med ett par märkesklubbar så jag har stora förhoppningar på en skön blandning bilar. |
||
Bilder från 2005
http://sotis.mine.nu/gallery2/main.p The man, the myth... http://sotis.mine.nu/gallery2/main.p _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||
Kan rekommenderas eftersom det blir lika bra som förra året.
Som frestare en film inifrån ShoppingClion följandes Meldert i Speedstern finns här (klicka). |
||
är du Intermediate eller högre är all hjälp från instuktör en frivillig tillgång. 500kr gäller oavsett hur mkt Du anbäder dig av instruktör |
||
Med var sin bil eller för visst var det han som köpte 944 i höstas? |
||
Forumägaren kommer troligen att vara med på denna träff förutsatt han har bilen i ordning
|
||
Hmm... ser mörkt ut med min bil verkar det som. Med en jäkla tur hinner jag klart innan den 21a men det är tvivelaktigt verkar det som.
Meken som ska göra slutklämmen på mekandet kan inte förrns i slutet på månaden :/ Men jag kommer nog att vara där... med eller utan bil. Hmm... undrar om sambon lånar ut sin åka-och-handla-golf _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
|
||
|
||
Anmälda bilar just nu
mitsubishi outlander turbo -06 Subaru Impreza WRX STi ALFA 75 3,0 Porsche 996 Volvo S60 T5 Mitsubishi Evo IX Porsche 944 Mitsubishi EVo Saab 93 aero -01 Austen Healy Porsche 996 Porsche 911 Porsche 928 ferrari ? Fiat punto GT Fiat 125 Audi S6 Saab 9-3 Aero |
||
|
||
|
||
Anmälda bilar just nu
mitsubishi outlander turbo -06 Subaru Impreza WRX STi ALFA 75 3,0 Porsche 996 Volvo S60 T5 Mitsubishi Evo IX Porsche 944 Mitsubishi EVo Saab 93 aero -01 Austen Healy Porsche 996 Porsche 911 Porsche 928 ferrari ? Fiat punto GT Fiat 125 Audi S6 Saab 9-3 Aero Porsche 996 Alfa 75 TS Opel corsa gsi |
||
Låter väldigt trevligt, förra årets tillställning, som jag missade, verkar ha varit väldigt lyckad..
Men jag har en fundering gällande bil, verkar bara vara värstingar anmälda För en annan, som fått sin bil inlöst av försäkringsbolaget, pga. slöder, ställer det till en del problem.. Hur ställer ni er till en bruks'bil, med japanskt fabrikat från mitten av '80 på R-däck Hoppas naturligtvis hitta en dräglig ersättare tills dess, men lite tung årstid att köpa rolig bil på.. _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||
Inför träffar 2006-07-21 Mittsverigebanan Härnösand | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11166 totalt) |