| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
behöver jag yttre strömbrytare om man skall köra mgcc km
|
681 besök totalt |
|
och träningar med tex hyllinge ms o falkenberg o likande? bilen i fråga är en mazda miata. om jag behöver det hur gör jag isåfall o var köper jag grejorna? ( Har batteriet bak ) Tacksam för svar _________________ Mvh Martin Paninder Team Paninder Racing |
||
|
Såhär tror jag:
MGCC KM - nej Övriga - ja Vad gäller övriga så är det full säkerhetsutrustning som gäller. MGCC så behöver en Miata bur/båge eftersom den inte har bärande takkonstruktion eller hur det står i reglerna. _________________ Pär Hylander |
||
|
Re: behöver jag yttre strömbrytare om man skall köra mgcc km
Dra en (grov) jordkabel från batteriet till brytaren (placeras i centerkonsollen) och från brytaren till chassi (sitter i en av passagerarstolsbultarna på min). En av de andra brytande polerna på brytaren använder du för att bryta strömmen till tändningslåset. om det sitter ett motstånd nånstans för att dränera generatorn vet jag inte men hur det skall kopplas finns beskrivet lite här och där. Jag har ju laddningsregulatorn i ECU'n så det kanske inte behövs (det sitter inte nåt i närheten av brytaren iaf). Sen drar du en dragwire mellan brytarkontakten och vänster A-stolpe och märker ut den reglementesenligt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
681 besök totalt |