Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 4 besök senaste veckan (79090 totalt) |
Toyota Supra mkiv 1993
så äntligen har jag hämtat min nya bil som kommer direkt från japan! första ägare i reg beviset ![]() svart ![]() ![]() lite mer info om bilen toyota supra mkiv 1993 motor orignal dubbel turbo motor greddy profec e-01 boost controller/ med lognings funktion (ej monterat ligger i garaget) öppet filter kn satt där när jag köpte den (har kållat på olika pappers filter då) apexi dunk 3 tums kat bak system (med orginal katar framför) 6växlad getrag låda (kräver ett fast handlag för att man ska kunna njuta fult utt av den ![]() hjulupphäning bilstein dämpare fjädrar okända för stunden. med dom är hårdare/längre än orginal(ska se om jag hittar nå information på dom när jag ska lös med hjul osv) kaross orginal förutom toyota orginal kjolar fälgar formula 17 tum (det enda namn som jag har hittat på dom ser utt att vara en split fälg) däck fram brigestone 235 17tum bak yokohama 255 17tum mer info kommer senare! en bild kan jag skicka med också ![]() _________________ jonny strand |
||||
den ska inte stylas sönder! enda jag skulle kunna tänka mig göra i utsende förändring är en annan front men det är inget brotom med sånt! finns vicktigare!
![]() tex sparco stol och trevligt ratt osv!
blir nog lite lungt denna månad då det blev lite mer utgifter än vandligt denna månad! men det låter trevligt ![]()
så kul ska vi inte ha ![]() _________________ jonny strand |
||||
så ja nu har man varit duktig!
har monterat ett greddy profec e-01 = en bosst kontroller som bla kan logga varv och turbo tryck och massa annat sen med e-manage delen. sen kan man analysera det på datorn med hjälp av minneskortet man kan ta med från bilen. man kan även koppla in datorn i bilen om man vill. sen blev det lite styling ![]() ![]() ska försöka få ner den elektriska läppen sen och låsa den i läge nere! ska vara lite bättre för luften i högre farter _________________ jonny strand |
||||
så då har man averkat 500mil i sommar börjar bli vän med den 6växlade lådan och att sitta på fel sida käns hur rätt som helst
![]() ![]() ![]() ![]() har inte gjort så mycke på bilen förutom olja/stift/soppa ![]() ![]() ![]() några bilder som den står nu! själv klart direkt efter polering och vaxning ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ jonny strand |
||||
*dräggla*
Jag gillar den svulstiga formen på MKIV ... Lite synd är det att de brukar hackas upp i bitar och stylas sönder, skönt att du inte tänker göra det! Smakfull styling är det enda rätta! _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Iofs inte i dina trakter men www.toyotaclubsweden.com har bokat Emmaboda flygbana den 23 juli för superstagekörning, och det blev ett återbud lite tidigare idag.. Det är tråkigt nog inte en enda supra anmäld..
![]() [Länk till tråden om körningen] [Länk till tråden om återbudet] Men som sagt... det är ju en bit att åka.. (Själv stressar jag som f-n för att få igång bilen till dess ![]() _________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||||
jo det är lite långt! ![]() ![]() _________________ jonny strand |
||||
ni är så välkomna till norrland ![]() _________________ jonny strand |
||||
viljan att köra alltså inte bara bygga! insåg att jag inte skulle få köra nåt före man är typ 30! nu när man har en bil som rular kan man modifiera det man inte är nöjd med lite efter som så den går köra varje sommar! ![]() _________________ jonny strand |
||||
vinter har kommit nästan så jag har stält av bilen för vinter nu! den har funkat klockrent i sommar och inget problem än så länge
![]() ![]() det första jag ska göra är att montera en lite större ic då jag inte kör med orginal laddtryck så kan det vara bra att kyla ner luften lite mer! mer som står på att gör listan är att få ditt sparco stolen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ jonny strand |
||||
Äntligen händer det nåt i garaget
![]() Jag gilla Supror och jag tycker din är bland de snyggaste. Clean, ingen mega bodykit och feta fälgar. En son ska jag har när jag blir stor ![]() Lycka till med bygget och varsågod lägg upp lite bilder från årets körningarna - Vill ser den i aktion ![]() _________________ ![]() |
||||
Instämmer med föregånde talare, hade vart trevligt med lite dokumentation från körningarna.. Var är det du vart & snurrat? Midlanda? _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||
tyvär så hans det inte med nån riktig bankörning och jag har inte dokumenterad nån körning sommaren som var!
![]() ![]() men jag hoppas på nya tag nästa sommar och som sakt så är nog tiden/pengarna mer på min sida nästa sommar ![]() var en hel del personliga saker som gjorde det svårt att få tiden/pengarna att räcka till allt! > ![]() ![]() _________________ jonny strand |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 4 besök senaste veckan (79090 totalt) |