| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film och bild: GRC @ Ring Knutstorp !
|
1851 besök totalt |
|
Idag var jag flera timmar på Ring Knutstorp med min far & såg på coola bilar av alla de slag. Bl:a flertalet Ferrari 360 Modena, flera st Seven's med olika motorer, Lotus Elan 2st, Mercedes CLS 55 AMG, Porschar av alla de slag, m.fl Bl.a fick min far sin 68-års present i form av en rejäl åktur i Erik's Lamborghini Gallardo SE #248 (av 250st)
Jag bad Erik ta det lite lugnt - men det gick ändå både lite på tvären & över 200 km/h på rakan
Mera & längre film inom kort - Kommentera gärna filmen tack ! Filmen: http://media.putfile.com/grcas--Knut Här följer lite bilder från dagen: Far min har precis satt sig till rätta i Eriks bil.
Erik knäpper sin hjälm & berättar lite info om bilen.
Det är trång för långa personer i en Gallardo så jag får hjälpa far att knäppa hjälmen.
och så på med glasögonen igen.
På med bältet (3-punkts)
& så bär vi av lite lugnt.......
Ute på banan under inbromsning för hårnålen.
--------------------------------------------- Trevligt sällskap i depå'n !
Lite halvslö Radical Sr8 Turbo 360 hk, just denna bilen är/var banrekordhållare på Nurburgring.
Ferrari's
blandade bilar.
Porsche GT3 RS.
Jagar en Ferrari 360 racebil, Erik släppte förbi han för att sedan "ta upp jakten"
Kaos i polisfabriken ( de hade "vårmöstring" )
Broooooms
Här gåré undan så man knappt hinner fota.
Porsche 944 (Cup ?)
MVH/ ........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Direktlänk för dom som vill ha det, min webläsare stannar helt när det är lite större filer (även om denna inte va direkt stor, 9.9mb..)
http://uploadfile.putfile.com/videos Högerklicka och spara som. Edit: Trevligt film Kristian! Kul när man får höra motorljud oxå!
|
||||
|
Var där ett tag och tittade på förmiddagen och var kul att se och få höra lite ferrari challengebilar.
Blev förvånad över att det var så stor tidsskillnad mellan 360 challenge och 430 challenge. Skiljde ca 4 sekunder per varv. 430ch körde på ca 1.04 och 360ch på ca 1.08. Nu var det iofs tidigt på dagen och säsongen men det var ju likvärdiga förhållanden och det såg ut att vara likvärdiga förare också så jag tycker nog man kan jämföra tiderna ganska bra. Väntade in i det längsta för att få se lambon på bana för jag har aldrig sett en sån i rörelse men var tvungen att sticka efter några timmar för jag skulle hem och jobba
Verkar ha varit en rolig present iaf
_________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
|
Re: Film och bild: GRC @ Ring Knutstorp !
SR8 Turbo låter spännande (överladdad V8? ). Du är säker på att det inte är den SR3 Turbo som Phil Bennett satte rekord med på ringen en gång i tiden?
Edit: ser nu att Phils namn står på bilen så jag antar att det där är bilen som han rattade i den berömda rekordkörningen som bara finns dokumenterad fram till karusellen.
_________________ Anders Dauner |
||||
|
SR3 skall det väl vara - SRY Dock nu när du nämner V8:an så snackade Radical mekanikern om att det funerar på att slå rekordet igen med en v8:a K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Editerade mitt inlägg ovan lite då jag såg vad det var för bil. SR8 har man redan satt ett svårslaget rekord med (6:51 eller något liknande). Problemet är snarare att tyskarna vägrar erkänna bilen som gatbil. Vem var där med S3:an? Är just den bilen i svensk ägo numera? _________________ Anders Dauner |
||||
|
Väldigt trevliga bilder, och filmen.. vilket ljud det kommer från de maskinerna!
Man blir alldeles lyrisk! Jättekul att du delar med dig av materialet för oss som inte hade förmånen att bevittna det på plats! _________________ Conny Norén Kör två bilar. Vilka det är, det varierar.
|
||||
|
Bilen har delad vårdnad mellan en svensk och en dansk... |
||||
|
Tack för filmen. Alltid kul att få se sig själv in action...
Då har man även bildbevis för att 3.3 bar är för mycket... Det gick bredare och bredare mot slutet i takt med att däcken blev varmare och varmare... |
||||
det komemr snart en längre version
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1851 besök totalt |